اخبار نساجی

عملیات اجرایی تعمیرات اساسی دو واحد پالایشگاه شازند آغاز شد

 

مدیرعملیات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، از آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحد گوگرد زدایی از باقیمانده نفت خام (RCD) و واحد تبدیل مازوت به دیگر فرآورده ها (RFCC) خبر داد.

ˈ علی جمشیدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تعمیرات اساسی این دو واحد پالایشگاه شازند حدود یک ماه به طول می انجامد.

وی اظهار کرد: این پالایشگاه تنها واحد پالایشگاهی کشور است که می تواند درکنار دیگر فرآورده ها، پروپلین نیز تولید کند.

وی افزود: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند روزانه حدود ۹۶ هزار بشکه مازوت را به بنزین، گازوییل، گاز مایع و پروپلین تبدیل می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عملیات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ادامه داد: ماه گذشته روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و یک میلیون و ۷۳۰ هزار لیتر بنزین سوپر در این واحد پالایشگاهی تولید شد.

جمشیدی افزود: کاهش ظرفیت پالایشگاه در خرداد ماه گذشته به دلیل تعمیرات اساسی بود.

وی اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفتگاز با کیفیت یورو ۴ و چهار میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفتکوره تولید شد.

پالایشگاه امام خمینی شازند از واحدهای وابسته به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در شهرستان شازند استان مرکزی واقع شده است.

این مجموعه به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران، در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز، راه اندازی و نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرایی آن در نخستین سال پس از جنگ ایران و عراق آغاز شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×