اخبار نساجی

فشار کاربران به یاهو برای رعایت حریم شخصی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری فارس: به دنبال فشار و درخواست گسترده کاربران از موتور جستجوهای بزرگ اینترنتی برای احترام به حریم شخصیشان، یاهو تسلیم بخشی از خواسته های آنان شد.

به گزارش فارس به نقل از تک وب، در حالی که گوگل به علت به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربرانش و نقض حریم شخصی آنها تا حد زیادی اعتبار خود را از دست داده، یاهو می گوید به زودی از قابلیتی موسوم به Do not track پشتیبانی خواهد کرد که مانع از بررسی سوابق جستجوهای کاربران در یاهو توسط اشخاص و شرکت های ثالث می شود.

در این صورت کاربران می توانند گزینه ای را در هنگام استفاده از یاهو فعال کنند که به آنان اجازه می دهد جلوی ردگیری فعالیتهایشان در فضای مجازی را بگیرند.

یکی دیگر از مزایای این کار جلوگیری از بمباران تبلیغاتی کاربران به صورت هدفمند و بر اساس سوابق کاربری وب است. امروزه آگهی دهندگان با بررسی کوکی ها می توانند از تمامی سایت های محبوب و علائق کاربران مطلع شوند و حتی بدانند کاربران اینترنت همراه چه موقعیت مکانی دارند وبر همین اساس تبلیغاتی را در معرض دیدشان قرار دهند. فعال کردن قابلیت Do not track جلوی این سواستفاده را هم می گیرد.

گفتنی است گوگل علیرغم همه اعتراضات به عمل آمده از سوی گروه های مدافع حقوق مدنی و شرکت های امنیتی کماکان چنین قابلیتی را بر روی سرویس های خود فعال نکرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×