اخبار نساجی

پیگیریهای لازم برای حمایت از تولید پارچه چادرمشکی انجام شده است

 

پیگیریهای لازم برای حمایت از تولید پارچه چادرمشکی انجام شده است

 

پیگیری لازم جهت حمایت از تولید پارچه چادرمشکی انجام شده و تولید پارچه چادر مشکی طی سالیان گذشته در اولویت سرمایه گذاری و حمایت وزارت صنعت قرار داشته است.

به دنبال انتشار مطلبی مورخ ۱۲ اسفند ماه ۹۱ از سوی خبرگزاری فارس با عنوان «سایه سنگین مافیای واردات بر سر چادر مشکی» روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این شبهات پاسخ داده است.

متن جوابیه به شرح زیر است:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همواره پیگیریهای لازم در راستای حمایت از تولید پارچه چادرمشکی انجام شده است و تولید پارچه چادر مشکی طی سالیان گذشته در اولویت سرمایه گذاری و حمایت های این وزارتخانه قرار داشته است و بدین ترتیب تمامی متقاضیان جهت تولید این محصول صنعتی – فرهنگی در چارچوب ضوابط مربوطه از حمایت های لازم برخوردار می گردند.

به طور مثال با پیگیریهای صورت گرفته از سوی این وزارتخانه طرح تولید پارچه چادر مشکی در شهرکرد با ارزش تقریبی ۲۰ میلیون یورو در ردیف طرحهای آمایش صنعت و معدن به تصویب رسیده و وضعیت طرح فوق در دست پیگیری می باشد.

همچنین واحد تولید چادر مشکی در شهرستان یزد، تولید این محصول را در مقیاس صنعتی آغاز و تولیدات خود را نیز به بازار عرضه نموده است.

لازم به ذکر است با تغییرات اخیر قیمت ارز و افزایش قیمت کالاهای وارداتی، تولید چادر مشکی در واحدهای داخلی صرفه اقتصادی پیدا کرده است و انگیزه لازم برای تولید داخلی این محصول فراهم گردیده، لذا امید است با همت تولیدکنندگان و متخصصان داخلی در‌آینده نزدیک شاهد ارتقای کیفیت و تامین بخشی از نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×