اخبار نساجی

چهارمین روز سفر هیات تجاری اتاق تهران به هند / مقامات بانک مرکزی ایران در راه دهلی‌نو

 

چهارمین روز سفر هیات تجاری اتاق تهران به هند / مقامات بانک مرکزی ایران در راه دهلی‌نو

یک هیات تجاری از ایران از سوی بانک مرکزی به زودی وارد هند می شود. یحیی آل اسحاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی روابط عمومی اتاق تهران به دهلی‌نو، درباره جلسات برگزار شده گفت: در جلساتی که با اعضای فدراسیون صادرکنندگان هند و برخی از مقامات دولتی هند برگزار شد مسائل مربوط به روابط اقتصادی ایران و هند مطرح شد که تقریبا تمامی نقاط عمده مسائل، فرصت ها و تهدیدها به صورت رودر رو و بسیار صریح و چالشی بازگو شد. همچنین تجار ایرانی نیز در حوزه های مختلف مذاکراتی داشتند و مذاکره کنندگان امیدوارند مقمات حل مسائل فراهم شود.

رییس اتاق تهران با بیان اینکه آنچه دو طرف در این نشست ها به جمع بندی رسیدند این بود که مقامات هندی به دنبال راه حل های جدید برای توسعه اقتصادی دو کشور هستند، اظهار کرد: این در حالی است که ظرف همین مدت اخیر حدود ۷۰ درصد رابطه تجاری ایران با هند رو به فزونی گرفته بود.

یحیی آل اسحاق با اشاره به اینکه تبادلات تجاری دو طرف رشد پیدا کرده، افزود: مذاکراتی درباره سیستم اعتباری مطرح شد که بتوانیم که علاوه بر سیستم معاملات به صورت نقد به صورت اعتباری نیز مسائل را مطرح کنیم.

به اعتقاد آل اسحاق، در این رابطه مذاکراتی انجام شده که امکان فاینانس کردن و استفاده از اسناد اعتباری هم امکان پذیر شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در رابطه با مشکلات مربوط به ویزا و ثبت شرکت ها نیز گفت: مذاکراتی برگزار شد و جلساتی در بین خود مقامات هندی برگزار شده که قول دادند این مسائل را حل و فصل کنند.

آل اسحاق درباره موضوع دارو نیز گفت: متاسفانه مشکلات در حوزه دارویی وجود دارد که به نظر می رسد نیازمند یک بازنگری در چگونگی برخورد با نظام دارویی باید انجام شود بازنگری بشود در همین رابطه قرار شده لیستی از کالاهایی که با استانداردهای جهانی تولید شده و منطبق با سازمان های جهانی است برای وزارت بهداشت و مقامات ایرانی ارسال تا درباره مطالعات مشترک مخصوصاً دارویی و زمینه همکاری برای خرید تکنولوژی و فناوری های دارویی، مشارکت در بحث های تحقیقاتی و خرید بیشتر محصولات دارویی با استانداردهای بالا صحبت شود.

آل اسحاق در ادامه با بیان اینکه خرید دانش و خرید محصول یک زمینه بسیار خوبی برای شرکت های تحقیقاتی با یک شناخت درست فراهم می کند تاکید کرد اتاق تهران در این زمینه پیش قدم است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×