اخبار فرش ماشینی

اولین دانش آموخته های کارشناسی ارشد فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز فارغ التحصیل شدند

رشته فرش در تبریز و دیگر شهر و استان های کشور تاکنون دانش آموخته ای در مقطع کارشناسی ارشد نداشت و این درحالیست که در مهر ماه سال جاری بالاخره این سد شکسته شد و اولین دانش آموخته های این رشته هنری از دانشگاه هنر اسلامی تبریز فارغ التحصیل شدند.

شاید این افتخاری است که شبنم محمدی و مولود اقبالی به عنوان اولین و دومین دانش آموخته رشته کارشناسی ارشد فرش از دانشگاه هنر اسلامی تبریز در کشور از آن خود کردند و این عنوان را تا سالها با خود یدک خواهند کشید.

پایان نامه شبنم محمدی در مورد شناسایی و بررسی طرح و نقش و رنگ در حوزه منطقه هریس بوده که ۹ منطقه بافندگی شناسایی و کار تطبیق بین طرح و نقش این مناطق انجام شد است و پایان نامه دوم مربوط به مولود اقبالی با موضوع بررسی اصول طرح و رنگ در فرش معاصر تبریز بوده و دغدغه اصلی در این پایان نامه آسیب شناسی طرح و نقش فرش های موجود در بازار تبریز بر اساس اصول واقعی طراحی است.

معاون دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی در این خصوص گفت: تمامی اطلاعات هر دو پایان نامه میدانی بوده و حدود یکسال زمان بررسی داشته اند .

پیوند شعاری اظهار داشت: برای هر یک از پایان نامه ها ، طراحی یک اثر نمونه و اصولی به عنوان کار عملی پیوست بوده و با نظر داوران هر دو نفر با نمره عالی به درجه کارشناسی ارشد نائل شدند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×