اخبار نساجی

کاهش ۲۵ درصدی خام فروشی صادرات پتروشیمی

 

کاهش 25 درصدی خام فروشی صادرات پتروشیمی

درحال حاضر ۵۵ درصد از صادرات محصولات پتروشیمی خام فروشی است.

عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار داشت: پایان سال گذشته ۸۰ درصد صادرات محصولات پتروشیمی خام فروشی بود اما این میزان در نیمه نخست سال جاری با کاهشی ۲۵ درصدی به ۵۵ درصد رسید.

وی افزود: در حقیقت تولیدات بخش بالادستی صنعت پتروشیمی که در صورت توسعه صنایع تکمیلی قابلیت تبدیل به محصولی با ارزش افزوده بیشتر را دارد، خام فروشی محسوب می شود.

معاون وزیر نفت با تأکید براینکه توسعه صنایع تکمیلی رویکرد اصلی توسعه صنعت پتروشیمی کشور است، گفت: تلاش می کنیم با معرفی فرصت های جدید سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و هدایت سرمایه ها به این سمت، سال به سال میزان خام فروشی را کاهش داده و صادرات محصولات نهایی را که ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتری برای کشور به همراه دارد جایگزین آن کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پیش از این، در خصوص آمار صادرات ۶ ماه نخست سال جاری گفته بود: صادرات پتروشیمی کشور در نیمه نخست سال جاری از نظر وزنی ۷.۷ میلیون تن و از نظر ارزشی ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که ۱۳ درصد آن به شبه قاره هند، ۲۳ درصد به آسیای جنوب شرقی، ۲۲ درصد به چین، ۱۸ درصد به خاور دور و ۱۹ درصد به خاورمیانه صادر شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×