اخبار نساجی

یک چهارم مردم ایران اجاره نشین اند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بر اساس تازه ترین آمارهای رسمی در سال ۸۹، ۶۴.۷ درصد از خانوارها در مسکن شخصی، ۲۵.۷ درصد در مسکن اجاری، ۱.۲ درصد در مسکن در برابر خدمت و ۸.۴ درصد در مسکن رایگان سکونت داشته‌‌اند.

به گزارش فارس، بانک مرکزی در این گزارش افزود: بررسی خانوارها از نظر نوع مصالح عمده بکار رفته در ساختمان محل سکونت آنان نشان می دهد که در سال ۱۳۸۹ حدود ۹.۹ درصد خانوارها در ساختمان‌های بتون ارمه، ۲۳.۶ درصد در بناهای اسکلت فلزی، ۳.۷ درصد در ساختمان‌های بلوک سیمانی، ۵.۰ درصد در بناهای آجری با تیرچه بلوک، ۴۸.۶ درصد در ساختمان‌های آجری با تیرآهن، ۴.۹ درصد در بناهای آجری با تیرچوبی، ۲.۶ درصد در ساختمان‌های خشتی، گلی و چوبی و ۱.۷ درصد در بناهای ساخته شده با سایر مصالح سکونت داشته‌اند.

طبق نتایج این بررسی ۴.۶ درصد از خانوارها در محل سکونت خود از یک اتاق، ۳۰.۱ درصد از دو اتاق، ۴۴.۰ درصداز سه اتاق، ۱۶.۱ درصد از چهار اتاق، ۳.۶ درصد از پنج اتاق و ۱.۶ درصد از شش اتاق و بیشتر استفاده نموده‌اند.

تسهیلات محل سکونت و لوازم زندگی مورد استفاده خانوارها
بررسی تسهیلات محل سکونت خانوارها در سال ۱۳۸۹ نشان می‌دهد که حدود ۹۹ درصد خانوارها از آب لوله‌کشی، ۹۹.۸ درصد از برق، ۹۱.۵ درصد از گاز شهری، ۳۵.۶ درصد از سیستم فاضلاب شهری، ۸۸.۲ درصد از تلفن، ۲۲.۳ درصد از اینترنت، ۹۶.۷ درصد از آشپزخانه، ۹۸.۳ درصد از حمام، ۷۲ درصد از کولر ثابت، ۹.۸ درصد از سیستم حرارت مرکزی (شوفاژ) ۱.۳ درصد از پکیج و ۴۱.۷ درصد از انباری بهره‌مند بوده‌اند.

نتایج این بررسی گویای آن است که ۳۹.۵ درصد خانوارها از اتومبیل شخصی، ۱۸.۵ درصد از موتورسیکلت، ۱۶.۲ درصد از دوچرخه، ۶۵.۴ درصد از چرخ‌خیاطی، ۵۵.۷ درصد از رادیو ضبط و ضبط صوت، ۱۴.۳ درصد از رادیو، ۹۹.۱ درصد از تلویزیون، ۵۹ درصد از ویدئو، ۴۳.۸ درصد از رایانه، ۱۵.۷ درصد از دوربین فیلم‌برداری، ۶۲.۷ درصد از یخچال، ۷۳.۲ درصد از فریزر و یخچال فریزر، ۵۳.۹ درصد از پنکه، ۹۹.۱ دصد از اجاق گاز، ۹۰.۲ درصد از جارو برقی، ۸۰ درصد از ماشین لباسشویی و ۸۹.۹ درصد از تلفن همراه استفاده نموده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×