اخبار نساجی

گزارش هشتمین نمایشگاه اکسپو کراچی

 

گزارش هشتمین نمایشگاه اکسپو کراچی

گزارش دبیر انجمن صنایع نساجی ایران از:هشتمین نمایشگاه اکسپو کراچی

اکسپو پاکستان بزرگترین نمایشگاه تجاری این کشور است که نمایانگر بزرگترین مجموعه محصولات و خدماتی پاکستان می باشد. همچنین غرفه داران خارجی، از کشورهای همسایه، نیز فضایی برای نمایش محصولات خود در اختیار دارند.

همه ساله در ماه سپتامبر، ۴ روز نمایشگاه اکسپو، مهمترین زمان برای تعداد زیادی از تجار در جهان به شمار میرود که برنامه سفارشات و خریدهای خود را برای فصل های آتی خود مشخص کنند.

نمایشگاه مذکور برای او.لیه بار در سال ۲۰۰۵ برگزار شد و موفقیت آن در دوره گذشته (سال ۲۰۱۲) توسط شرکت کنندگان داخلی و خارجی اعلام شد. حجم معاملات صورت گرفته به واسطه این نمایشگاه در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵۱۸ میلیون دلار گردید که به نظر می رسد در این دوره فراتر رود. هشتمین دوره از نمایشگاه اکسپو پاکستان از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳ در مرکز نمایشگاهی کراچی در ۶ سالن برگزار و به یکی از بزرگترین نمایشگاه های محصولات و خدمات صادراتی پاکستان تبدیل شد چراکه با حضور بیش از ۱۴۰ غرفه دار موفق شد بالغ بر ۱۵ هزار نفر از حدود ۵۰ کشور جهان را به خود جذب کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شایان ذکر است که مراسم افتتاحیه نمایشگاه مذکور با حضور ممنون حسین، رئیس جمهور این کشور، و سایر مسئولین دولتی پاکستان همراه با ضیافت شام برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه، هیأت هایی از کشورهای شرکت کننده منجمله ایران با هزینه نمایشگاه جهت بازدید دعوت شده بودند و ملاقات هایی با مسئولین اتاق بازرگانی کراچی و فدراسیون اتاق های بازرگانی پاکستان برای ایشان ترتیب داده شده بود.

بخشهای موجود در این نمایشگاه عبارت بودند از: مواد غذایی زراعتی، محصولات آرایشی، مصالح ساختمانی و عمرانی، تجهیزات دفاعی، طراحی لباس، مهندسی و تولید، مبلمان، پوشاک، سنگهای قیمتی و جواهرآلات، صنایع دستی، منسوجات سنتی و دست دوز، دکوراسیون خانه (فرش و موکت)، منسوجات خانگی و محصولات مربوطه، تجهیزات آشپزخانه، لباس بافتنی، چرم و محصولات چرمی، مواد معدنی و فلزات، دارو، پوشاک و کالاهای ورزشی، لوازم تحریر، تجهیزات جراحی، خدمات

لازم به توضیح است که بخشهای مرتبط با صنایع نساجی، پوشاک و چرم بخش قابل توجهی از این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند که تعداد غرفه های آن به شرح زیر بوده است:

– پوشاک: ۱۴ شرکت، دکوراسیون خانه (فرش و موکت): ۱۶ شرکت، منسوجات خانگی و محصولات مربوطه: ۳۰ شرکت، لباس بافتنی: ۳ شرکت، چرم و محصولات چرمی: ۱۳ شرکت، پوشاک و کالاهای ورزشی: ۵ شرکت

شایان ذکر است که هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی به ریاست اتاق بازرگانی ایران و سازمان توسعه تجارت از این نمایشگاه بازدید کردند که دبیر انجمن صنایع نساجی ایران نیز این هیات را همراهی نمود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×