اخبار فرش ماشینی

فرش ۱۰ هزار متری حرم امام حسین(ع) در اصفهان بافته می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: فرش ۱۰ هزار متری صحن حضرت فاطمه (ع) حرم مطهر امام حسین (ع) توسط هنرمندان اصفهانی بافته خواهد شد.

‘علی حیدری ‘ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این فرش دست باف با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در یکی از کارگاههای فرش استان اصفهان بافته می شود.

وی بدون اشاره به مدت زمان بافت این فرش و تعداد هنرمندانی که این فرش را خواهند بافت، افزود: قرارداد بافت این فرش درحال نهایی شدن است.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به اینکه این ستاد از ۱۱ سال قبل فعالیت خود را با هدف بازسازی عتبات عالیات و تهیه امکانات مناسب برای زائران عتبات عالیات آغاز کرد، افزود: تجمیع کمک های مردمی برای انجام کارهای ارزشمند و تهیه امکانات مناسب برای زائران عتبات عالیات در عراق از اهداف تاسیس این ستاد مردمی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار کرد: در این مدت توانسته ایم پروژه های متعددی را در عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین عراق که قبور مطهر ائمه (ع) در آن قرار دارد، اجرا کنیم.

حیدری افزود: ۲۲۰ هزار متر مربع از فضاهای عتبات عالیات و مراکز بهداشتی و اقامتی این اماکن، توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان بازسازی و ساخته شده است.

وی همچنین به بیمارستان حضرت سجاد در کربلا که توسط این ستاد درحال ساخت است، اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با ۱۲۰ تخت مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند و به زودی برای ارائه خدمات به زائرین امام حسین (ع) به بهره برداری خواهد رسید.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، احداث درمانگاه حضرت زینب (ع) و مجمتع اقامتی حضرت سیدالشهدا در کربلا همچنین مشارکت در بازسازی حرمین عسگرین (ع) را از دیگر اقدامات انجام شده این ستاد اعلام کرد.

وی به ساخت کتیبه قتلگاه امام حسین (ع) که پنجشنبه شب در اصفهان رونمایی شد اشاره کرد و افزود: در ساخت این کتیبه که توسط ۳۰ هنرمند اصفهانی و به مدت یکسال و نیم پایان یافت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی و نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها، ستاد عتبات عالیات را یاری کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×