اخبار نساجی

یک هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق کالای با ارزش بیش از صد میلیون تومان در سال جاری تشکیل شد

فرمانده ناجا:

یک هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق کالای با ارزش بیش از صد میلیون تومان در سال جاری تشکیل شد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: عمده کالاهای غیر رسمی و قاچاق از مسیر دریا یا با صورت‌سازی جعل و تقلب وارد کشور می‌شود.

به گزارش اقتصاد پنهان، احمدی‌مقدم، روز شنبه در حاشیه همایش سراسری بررسی روند اجرای مصوبات اخیر دولت در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به ۷۰ سال پیش است، گفت: این قانون پاسخگوی نیازهای امروز نیست و باید اصلاح شود.

وی ضمن تشکر از حمایت مجلس در تسریع روند رسیدگی به قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به نظر می‌رسد که این قانون تا پایان سال جاری ابلاغ می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر نیروی انتظامی تمرکز خود را بر معاملات بالای صدمیلیون تومان قرار داده است، گفت: در گذشته نیروی انتظامی تمرکز خود را در برخورد با خریداران خرد گذاشته بود به گونه‌ای که اگر فردی در بندرعباس اطویی خریده بود با آن برخورد می‌شد اما در حال حاضر تمرکز بر انبارهای بزرگ و ارقام درشت گذاشته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق کالای بالای صدمیلیون تومان در نیروی انتظامی تشکیل شده است، گفت: به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری ارزش ریالی کالاهای مکشوفه که در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان است به رقم یک‌هزار میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای نیمه‌رسمی از مبادی و گذرگاه‌های کردستان، کرمانشاه، بانه، پیرانشهر و مریوان وارد می‌شود، گفت: کالاهای غیررسمی و قاچاق نیز عمدتا از مسیر دریا یا با صورت‌سازی جعل و تقلب وارد کشور می‌شود.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تبلیغات ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: عمده این کالاها به صورت قاچاق و غیراستاندارد هستند و فروشندگان با گرفتن سفارش از طریق تلفن یا پیامک، کالاهای بی‌کیفیت را به درب منازل افراد می‌فرستند و این در حالی است که هیچ شماره یا آدرسی برای پیگیری شکایات احتمالی این جنس فروخته شده، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید روش‌های جدید مجرمان را برای عرضه قاچاق کالا شناسایی کنیم، گفت: پلیس با رصد ماهواره‌ای و رصد اینترنتی با این شبکه‌ها برخورد می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×