اخبار نساجی

جزئیات کارنامه صنعت برق در سال جهاد اقتصادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت برق ایران در سال جهاد اقتصادی با افزایش ظرفیت نصب شده تولید برق کشور به ۶۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات صادرات برق را به هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلو وات ساعت رسانده است.

محمد بهزاد – معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مهمترین اقدامات انجام شده صنعت برق در سال جهاد اقتصادی با بیان مطلب بالا اظهار کرد:‌ ظرفیت نصب شده تولید شده برق کشور تا پایان دهه اول اسفند ماه چهار هزار مگاوات افزایش یافته که این ظرفیت تا پایان سال به چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده در مجموع ظرفیت نصب شده تولید برق کشور را به ۶۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رساند.

به گفته وی، در این مدت ظرفیت تولید برق واحدهای تولید پراکنده ۲۵۸ مگاوات افزایش یافته است که با افزایش ۳۰۰ مگاواتی در مجموع سال جهاد اقتصادی رکورد جدیدی در تامین برق از نیروگاه‌های تولید پراکنده به ثبت می‌رسد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این که از ابتدای سال جهاد اقتصادی تا ماه اسفند ۵۷۰ روستا در کشور برق‌دار شده است ادامه داد: تعداد روستاهای برق‌دار کشور تا پایان امسال به ۶۵۰ روستا می‌رسد.

بهزاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود برنامه‌های ویژه وزارت نیرو برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها و کاهش تلفات برق در شبکه سراسری اشاره کرد و گفت: در این مدت راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۳۷.۸ درصد افزایش یافته و این درحالی است که راندمان کل نیروگاه‌های کشور از مرز ۳۹ درصد گذشته است. از سوی دیگر در حالی که میزان تلفات شبکه برق کشور به ۱۵ درصد کاهش یافته این شاخص را تا پایان سال جهاد اقتصادی ۱۴.۹۸ درصد می‌رساند.

صادرات هشت هزار و ۶۰۰ میلیون کیلو وات ساعت برق

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به برنامه‌های صنعت برق برای افزایش صادرات به کشورهای همسایه گفت: در سال ۹۰ انرژی ارسال شده برون مرزی تا اوایل اسفند ماه به هشت میلیارد و ۱۶۰ میلیون کیلو وات ساعت رسیده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جهاد اقتصادی میزان صادرات انرژی کشور از هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلو وات ساعت بگذرد.

به گفته بهزاد، ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق کشور در این مدت افزایش چشمگیری داشته و تا پایان سال جهاد اقتصادی به ۱۳ هزار مگاولت آمپر می‌رسد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ظرفیت ذخایر سوخت نیروگاه‌های کشو ردر حال حاضر ۴۱۸ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: در سال جهاد اقتصادی طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق نیز افزایش چشمگیری داشته و تا پایان سال به سه هزار کیلومتر مدار می‌رسد.

وی مدیریت تولید و مصرف برق در تابستان امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که از سال گذشته آغاز شده بود تابستان امسال که اوج تقاضای مصرف برق در کشور بود بدون خاموشی سپری کردیم و این درحالی است براساس نظرسنجی‌های انجام شده مردم نیز رضایت خوبی از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در صنعت برق داشته‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×