اخبار نساجی

آمادگی برای خروج یونان از یورو

 

آمادگی برای خروج یونان از یورو

جهان – صندوق بین الملل پول که نقش مهمی را در برنامۀ اعطای وام و کمک مالی درسال ۲۰۱۰ به یونان داشت، خود را برای خروج یونان از یورو آماده می کند.

این کمک ۳۰ میلیارد یورویی در چهارچوب طرح ۱۱۰ میلیارد یورویی صندوق پول به یونان بود. اما با تشدید بحران سیاسی و اقتصادی یونان، صندوق پول دیگر تمایلی به ادامۀ این سیاست ندارد. از این رو اخیراً صندوق تنها به اعطای ۱۸ میلیارد یورو وام به یونان بسنده کرد.

به نظر میرسد در واشنگتن به دلیل تقویت احتمال خروج یونان از یورو فضای محتاطانه ای در قبال اعطای کمک های مالی به این کشور حاکم است که البته در صورت تحقق، این کشور دیگر هیچ کمکی دریافت نخواهد کرد. به خصوص اینکه اعطای کمک های مالی با توافق اعضای صندوق و اتفاق نظر و اطمینان آنها از پذیرش شرایط کشور درخواست کننده محقق خواهد شد. صندوق بین المللی پول به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و سیاسی حاکم بر یونان، طرح آیندۀ خود با حضور نمایندگانی از کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول را به تعویق انداخته است. این در حالی است که کریستین لاگارد هفتۀ گذشته به طور تلویحی اعلام کرده بود که باید برای خروج یونان از یورو آماده شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×