ابهر: حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر گفت: حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند.

الهام موحد به استقبال خوب علاقه‌مندان و هنرجویان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای فجر ابهر دارای ۱۱ کارگاه فعال است.

وی ادامه داد: این تعداد کارگاه شامل رایانه، اتوماسیون اداری، طراحی و دوخت، صنایع چوبی آموزشی، دوخت‌های تزیینی، عروسک‌سازی نمایشی، کاربرد نرم‌افزاری اداری، روبان‌دوزی، قالی‌بافی تابلویی، کاموابافی با دو میل، کاربر حقوق و دستمزد و تجهیز شبکه‌های کوچک مربوط به رشته فناوری اطلاعات است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر با بیان اینکه این مرکز دارای ۱۳ رشته و ۲۸ حرفه است، تصریح کرد: حرفه به عنوان زیر مجموعه رشته محسوب می‌شود.
وی به بیمه علاقه‌مندان و هنرجویان در رشته قالی‌بافی تابلویی اشاره کرد و گفت: قالی‌بافی براساس تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و مرکز فنی و حرفه ای جزو مشاغل خانه‌ای محسوب می‌شود.

موحد با بیان اینکه قالی‌باف‌ها برای داشتن بیمه باید دارای گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی باشند، افزود: این افراد از طریق فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر حداقل سن ثبت‌نام در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را ۱۵ سال اعلام کرد و اذعان داشت: حداقل مدرک برای حضور در کلاس‌های این سازمان سوم راهنمایی است.

وی ادامه داد: برای بعضی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای مانند کلاس شبکه داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم الزامی است.

موحد به ایجاد رشته‌های «محصول محور» در فنی و حرفه‌ای ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: کارگاه کیف‌دوزی، شیشه‌گری، پرده‌دوزی، روبان‌دوزی و خیاطی جزو رشته‌های محصول‌محور است.

وی ادامه داد: فنی و حرفه‌ای از کارآموزان مسلط در رشته‌های «محصول‌محور» برای تولید و فروش محصولات در بازار و ارائه سفارش و تولید حمایت می‌کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر به استقبال علاقه‌مندان از رشته‌های محصول‌محور اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر علاقه‌مندان از رشته‌های خیاطی لباس‌های کشی، کیف‌دوزی و روبان‌دوزی استقبال کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به صورت اینترنتی است، متذکر شد: حداکثر ظرفیت کلاس‌ها ۱۴ نفر است، اما در بعضی مواقع به دلیل استقبال علاقه‌مندان به ۲۰ نفر هم می‌رسد.

موحد با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای فجر ویژه بانوان است، ادامه داد: بیشتر استقبال‌کنندگان از دوره‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان دبیرستان و دانشجویان ۱۵ تا ۳۵ سال اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب مهارت عملی در رشته دانشگاهی خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر در پایان تأکید کرد: امید است با تبلیغات مناسب حضور علاقه‌مندان در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت نهادینه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

8 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

13 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

15 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago