بافت تمام نقوش ایرانی در یک فرش بی نظیر از شرکت فرش فارکو دبی

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در حاشیه نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در جریان نمایشگاه معتبر دموتکس خاورمیانه در دبی برگزار شد، به دنیای فرش های فاخر ایرانی فارکو و هنر آن می پردازیم.

• لطفاً در مورد فرش فارکو و طیف محصولات تولیدی خود توضیح دهید.

فرش فارکو بیش از ۴۵ سال است که تاسیس شده است و یک چهره برجسته در صنعت فرش دبی بوده و در تولید فرش های دستباف نفیس ایرانی تخصص دارد. در دموتکس خاورمیانه، ما مجموعه متنوعی از فرش های ایرانی را که از شهرهای مختلف تهیه شده اند به نمایش می گذاریم.

• درباره تولیدات و فرش های جدیدی که برای نمایش در دموتکس خاورمیانه در نظر گرفتید توضیح دهید.

یک قطعه برجسته که ما برای تولید و نمایش آن بسیار هیجان زده هستیم، فرشی واقعا منحصربه ‌فرد است که در قم بافته شده است و ابعاد آن ۱۰ در ۶ متر است. این فرش مجموعه ای از ۵۰۷ فرش متفاوت است که در یک فرش آورده شده است. چیزی که آن را متمایز می کند، ترکیب طرح هایی از شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان، تبریز، شیراز و کاشان است که آن را به یک شاهکار بی نظیر تبدیل کرده است.

این اثر هفت سال طول کشید تا تکمیل شود، که بافتن آن نیازمند به بیش از ۱۰۰ بافنده و بیش از ۲۰۰ رنگ طبیعی بود. کیفیت این فرش در نوع خود بی نظیر میباشد و از ۷۵ رج تشکیل شده است که برای همچین فرشی بسیار خوب می باشد. همچنین این فرش را برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس برای بازدید عموم قرار داده ایم.

• چرا دبی مکان مناسبی برای نمایشگاه فرش و کفپوش است؟

برگزاری مجدد نمایشگاه دموتکس دبی بعد از مدت ها به عنوان یک مرکز تجاری و توریستی جهانی، آن را به مکانی ایده آل برای نمایشگاه های مختلف از جمله دموتکس خاورمیانه تبدیل می کند. دبی با موقعیت و موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود به عنوان یک نقطه اتصال مرکزی بین شرق و اروپا، طیف متنوعی از بازدیدکنندگان را که به دنبال فرصت های تجاری و تجربیات فرهنگی مختلف هستند جذب می کند.

• سلیقه و علاقه مشتریان شما در این حوزه به صورت است؟

با بیش از چهار دهه تجربه، ماعلاوه بر عمده فروشی توانستیم با استفاده از پلتفرم های جهانی و آنلاین مانند اینستاگرام و.. به مشتریان گوناگون دیگری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنیم و فروش خود را گسترش دهیم. از طریق پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، ما کاتالوگ های متنوع خود را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهیم و به آنها اجازه می‌دهیم فرش‌هایی را که مطابق با سلیقه شخصی خود هستند، چه برای سرمایه‌گذاری یا استفاده شخصی انتخاب کنند. این عملکرد چه برای بازارهای خرده فروشی و چه برای بازار عمده فروشی بسیار مناسب می باشد و نتیجه می دهد و تجربه خرید یکپارچه و راحت را برای همه تضمین می کند.

در آخر، واضح است که فرش فارکو همچنان برندی خلاق و نوآور در صنعت فرش می باشد. با میراثی غنی که بیش از چهار دهه را در بر می گیرد و درک دقیقی از روندهای بازار جهانی دارد، متعهد به ارائه کیفیت بی نظیر و ظرافت بی نظیر به مشتریان است.

Parisa TadayonFard

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago