اخبار نساجی

اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر کالاهای پر مصرف / با متخلفین برخورد قانونی می شود

 


رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده
از اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت برای کالاهای پر مصرف و در آستانه سال نو خبر داد و گفت : بر اساس قانون در موارد تخلف ، گرانفروشی یا امتناع از عرضه کالا توسط عرضه کنندگان با آنها برخورهای قانونی خواهد شد.

محمد حسن نکویی مهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود : در این طرح اقلام پر مصرف از جمله البسه ، کیف و کفش ، آجیل و خشکبار ، لبنیلات ، گوشت قرمز ، قند و شکر و … وخدمات مسافربری شرکتهای درون و برون شهری ، رستورانها ،  اماکن تفریحی ، سیاحتی و زیارتی و واحد های اقامتی  اولویت دارند.

” نکویی مهر” بازرسی و نظارت بر انبارها و سردخانه ها را از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و افزود : جلوگیری از احتکار ، اختفا و ممانعت از فروش در طرح ویژه نظارت پیش بینی شده و در این طرح از همه ظرفیتهای تشکلهای صنفی ، تولیدی و توزیعی و مجموعه بازرسی های استانی و مجامع امورصنفی و اتحادیه ها استفاده می کنیم.
وی همچنین از تامین و توزیع مناسب کالا در کنار این طرح خبر داد و افزود : بر پایی ۴۰۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با کمک مجموعه اصناف و سازماندهی شورای اصناف با بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف ، فروش های فوق العاده و ذخیره سازی کالاهای اساسی و پروتئینی ، میوه و مرکبات با کیفیتی بهتر از سال قبل در این راستا صورت گرفته است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با تاکید برغیر قانونی بودن افزایش قیمتها به بهانه نوسانات نرخ ارز از صدور اعلامیه مشترک با سازمان تعزیرات خبر داد و تصریح کرد: هر گونه افرایش قیمتی با همکاری تشکلها و سازمان حمایت صورت می گیرد و موارد خارج از این چارچوب از مصادیق گرانفروشی و تخلف محسوب می شود.

وی با اعلام سامانه اطلاع رسانی www.124.ir  برای اطلاع رسانی درباره قیمت کالاها اضافه کرد : قیمت هایی بالاتر از قیمتهای درج شده در این سایت غیر قانونی بوده و قابل پیگیری است.
به گفته نکویی مهر از شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تاکنون تعداد ۳/۱۰ میلیون بازرسی انجام شده است که به باز شدن ۸۰۴ هزار پرونده به ارزش ۵۴۰ میلیارد تومان  انجامیده است.
همچنین در این مدت تعداد ۶۱۴ هزار گزارش مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ و ۲۰۰ هزار گزارش از سوی ناظرین افتخاری به مسوولین امر رسیده است.
به بیان رییس سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده جریمه ۱/۲۳ میلیارد تومانی ۶ کارخانه لبنیات ، و جریمه ۱۳۰  میلیارد تومانی از سه مورد تخلف خودرویی در کنار ۷۵۰ هزار بازرسی و ۳۱ هزار پرونده از دیگر اقدامات این سازمان در حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×