اخبار فرش ماشینی » در آمد گمرک اصفهان از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال گذشت

 

اخبار فرش ماشینی » در آمد گمرک اصفهان از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال گذشت

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت:اداره کل گمرک استان اصفهان در سال ۱۳۹۰ تشریفات صادرات ۹۰۲ هزار و ۳۰۴ تن کالا به ارزش هزار میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار انجام داده است.

اسدالله احمدی ونهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۶ از وزن و ۴۹ از ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است، اظهار داشت: عمده‌ترین اقلام این بخش آهن‌آلات و فولاد با ۲۷۶ میلیون و ۶۲۱ هزار دلار، فرش ماشینی با ۱۵۵ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار و مصنوعات مس با ۵۸ میلیون و ۴۵۵ هزار دلار بوده است .

وی ادامه داد: سهم بخش صنایع دستی شامل فرش دستبافت، مصنوعات گران‌بها شامل طلا و نقره و سایر صنایع دستی از لحاظ ارزش ۴۷ کل صادرات گمرکات استان اصفهان و به میزان ۷۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان در سال ۱۳۹۰ شامل ۲۴۱ نوع کالا به ۷۱ کشور جهان بوده است.

وی با بیان اینکه امارات متحده عربی با ۶۹۴ میلیون و ۴۶۹ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه نخست را در بین ۷۱ کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در مکان دوم افغانستان با وارد کردن ۲۹۹ میلیون و ۸۰۵ هزار دلار و عراق با ۲۵۸ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

احمدی ونهری در ادامه افزود: مصنوعات طلا و نقره با ۶۳۰ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار، آهن‌آلات و فولاد با ۲۷۶ میلیون و ۶۲۱ هزار دلار و فرش ماشینی با ۱۵۵ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار عمده‌ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است .

وی تصریح کرد: طی مدت یادشده ۱۶۶ هزار و ۴۳۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۲۶ هزار دلار وارد گمرک استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۸ کاهش و از لحاظ ارزش ۱۱۴ رشد داشته است .

مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این گمرک، شمش طلا با ۷۸۷ میلیون و ۵۵۷ هزار دلار، ماشین‌آلات صنعتی با ۶۶ میلیون و ۳۱۴ هزار دلار، لوازم برقی صنعتی ۴۳ میلیون و ۶۹۵ هزار دلار، بوده، اظهار داشت: عمده‌ترین صادرکنندگان کالا به مقصد گمرک اصفهان امارات متحده عربی با ۷۹۸ میلیون و ۳۸۱ هزار دلار، ایتالیا با ۵۱ میلیون ۴۵۴ هزار دلار و آلمان با ۵۰ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار بوده‌اند.

وی بیان داشت: اداره کل گمرک اصفهان با دارا بودن ۱۲۰ کارمند در سال ۱۳۹۰ درآمدی معادل یک‌هزرار و یک میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال وصول و به خزانه واریز کرده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۱۵ درصد رشد داشته است،به طوری که سرانه وصول درآمد به ازاء هر کارمند بالغ برمعادل ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

احمدی ونهری اظهار داشت:۱۲۸۰ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۲۰۴ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال در واحد قضایی تشکیل شده است که از نظر تعداد ۱۱ کاهش و از نظر ارزش ۱۰ کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

8 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

13 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

15 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago