ارزیابی مثبت از سومین جشنواره فروش فرش دستباف آذربایجان شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سومین گام برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف استان حاکی از موفقیت آن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی افزود: برای کالاهای صادراتی به ویژه قالی با حداقل ۷۰ درصد صادرات، افزایش نرخ ارز امر مبارکی است ولی در کنار این حلاوت و شیرینی برای جامعه فرش، افزایش قیمت های مواد اولیه و دستمزد مشکلاتی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه روند مثبتی را برای حوزه فرش دستباف پیش بینی می کنیم، گفت: سومین جشنواره فروش فرش دستباف با شعار هر فروشگاه یک نمایشگاه که از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند توسط این سازمان با همکاری تشکل های فرش و با مسئولیت ستادی اتحادیه فرش فروشان تبریز انجام شد، کمکی در راستای شناخت و معرفی بیشتر قالی به مردم بود.

عظمایی افزود: از اهداف دیگر این جشنواره ورود به حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق صدا و سیما، سایت های خبری و پورتال های موجود بود که با موفقیت میسر شد.

همچنین رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این خصوص افزود: معرفی بازار فرش تبریز، معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های قالی استان از طریق افتتاحیه نمایشگاه های قالی، تهیه ویژه نامه برای خریداران و ثبت نام مشارکت کنندگان در جشنواره در پورتال های تبلیغاتی بخشی از اقدامات مربوط در این حوزه تلقی می شود.

علی سلیمانی تجهیز و راه اندازی پورتال جشنواره تحت عنوان www.carpetfestival.com از طریق ستاد جشنواره فروش فرش دستباف، نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر تبریز، مراغه، هریس، آذرشهر و تبلیغ از طریق بروشور راهنمای خرید، معرفی آدرس های مربوط به فروشندگان فرش دستباف ازطریق www.googelmap.comو اطلاع رسانی از طریق روزنامه ها و هفته نامه های محلی را بخشی دیگر از این اقدامات برشمرد.

سلیمانی اظهارکرد: در آخر هر سال فروش فرش دستباف افزایش می یابد و برگزاری این جشنواره با توجه به افزایش تقاضای خرید از طرف مردم در جهت مساعدت به فروش بیشتر برگزار می شود و تحلیل های مربوط حاکی از مثبت بودن روند برگزاری جشنواره است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آموزه‌های رویداد IFCO 2024 استانبول

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه نمایشگاه İstanbul Fashion Connection هفده الی…

11 ساعت ago

تولید نخ پلی‌استر در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد رشد یافت

مهدی عباس‌پور تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای…

2 روز ago

کاهش صادرات صنعت نساجی ترکیه در نیمه اول سال ۲۰۲۴

صادرات بخش نساجی و مواد خام ترکیه در دوره دیماه تا خردادماه ۱۴۰۳ (ژانویه تا…

2 روز ago

کنفرانس تخصصی مدیریت آب و بازچرخانی پساب در صنعت

شرکت جهان اروم اُیاز و شرکت جهان اروم آراز با همکاری سازمان ملی محیط زیست…

4 روز ago

انتظارات فعالان صنعت نساجی از دولت جدید

درخواست فعالان نساجی ایران از دولت برای رفع چالش‌های اساسی صنعت فعالان صنعت نساجی ایران،…

5 روز ago

فرش تبریز، مسافر ویژه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

المپیک ۲۰۲۴ فرصتی دیگر برای فرش تبریز است تا بار دیگر، پس از پرچم‌داری در…

6 روز ago