اخبار نساجی

ارز مرجع به واردات دادند، به قطعه‌ساز ندادند / بانک مرکزی مانع تسهیلات ۲۰۰۰ میلیاردی شد

 

ارز مرجع به واردات دادند، به قطعه‌ساز ندادند / بانک مرکزی مانع تسهیلات ۲۰۰۰ میلیاردی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز مرجع را به واردات دادند اما به قطعه‌ساز ندادند.

به گزارش فارس، ارسلان فتحی‌پور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل ایران‌خودرو گفت: اگر می‌خواهید حماسه اقتصادی خلق کنید، باید از خودروسازی آغاز کنید. این همه داد و فریاد کردیم که نقدینگی فلان قدر است، آیا این نقدینگی در صنعت خودرو وجود داشت؟ نقدینگی بیشتر در دست دلالان و واسطه‌ها است و آنها در هرجایی به غیر از صنعت و معدن حضور داشته‌اند.

وی افزود: قرار بود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازها بدهند که بانک مرکزی موانع ایجاد کرد و حتی یک ریال هم پرداخت نشد، لذا به نظر من اداره‌کردن خودروسازها با این وضعیت هنر است.

فتحی‌پور با تاکید بر اینکه به معنای واقعی باید از خودروسازها حمایت کرد، گفت: برای حمایت از آقای یکه‌زارع اولین اقدام باید رفع مشکل نقدینگی این صنعت باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: مقداری از سهام ایران خودرو که در بانک پارسیان است، می‌تواند مشکلات این شرکت را حل کند، لذا در این خصوص باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با واردات رقابت کنیم، گفت: چرا اتاق مبادلات ارزی، ارز مرجع را به واردات خودرو داد، اما به قطعه‌سازها نداد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×