اخبار نساجی

از ایران بابت عدم دریافت طلبکاری برق تشکر میکنیم

 

در این زمینه افزایش واردات برق از ایران و بهبود وضعیت کنونی شبکه برق دو کشور در دستور کار قرار گرفت. همچنین محور دوم مذاکرات درباره پرداخت بدهی‌های برقی عراق به ایران بود، همه می‌دانند که عراق بدهی زیادی به ایران دارد و ما از ایران تشکر می‌کنیم و به خاطر صبر و حوصله‌ای که در دریافت مطالباتشان از عراق به خرج داده‌اند ممنونیم.

وزیر برق عراق با اشاره به این‌که این کشور روزانه ۷ تا ۱۳ ساعت کمبود برق و خاموشی دارد ابراز امیدواری کرد ایران در تامین برق عراق به‌خصوص در دوسال آینده به این کشور کمک کند.

کریم عفتان که برای مذاکرات با مقامات ایران و امضای توافقنامه‌های جدید انرژی بین دو کشور به ایران سفر کرده است، پس از دیدار با وزیر نیرو ایران در پاسخ به سئوال ایسنا درباره آخرین وضعیت تامین برق این کشور و درخواست کمک از ایران، گفت: استان‌های مختلف عراق بین هفت تا ۱۳ ساعت در روز خاموشی دارند که امیدواریم ایران برای حل این مساله به کمک عراق بیاید.

وی درباره پیش‌بینی خود از وضعیت تامین برق عراق در تابستان پیش‌رو، گفت: امیدواریم تا زمانی که نیروگاه‌های ما به بهره‌برداری برسد، ایران به ما کمک کند تا فصل تابستان را به‌خوبی بگذرانیم. درحال حاضر ظرفیت تولید برق عراق از شش هزار مگاوات به ۹ هزار مگاوات افزایش یافته، یعنی ۵۰ درصد رشد پیدا کرده است و امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که برای بهبود وضعیت شبکه برق تدارک دیده‌ایم، شرایط تامین برق در کشور بهتر شود.

وزیر برق عراق در پاسخ به سئوال ایسنا که درحال حاضر این کشور با چه میزان خاموشی و کمبود برق مواجه است؟‌ گفت: شرایط تامین برق عراق در استان‌های مختلف متفاوت است. به‌طوریکه در استان‌های مختلف بین هفت تا ۱۳ ساعت در روز قطع برق داریم. اما استان‌هایی که در ارتباط مستقیم با شبکه برق ایران دارند شرایط بهتری را تجربه می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برنامه ویژه برای حل مشکل تامین برق شهرهای مذهبی

این مقام عراقی درباره وضعیت تامین برق شهرهای مذهبی عراق نیز گفت: شهرهای کربلا و نجف دور از ارتباط با شبکه برق ایران است،‌ اما باتوجه به اهمیت این شهرها سعی می‌کنیم در مناسبت‌های ویژه مذهبی برق مورد نیاز را به آن‌ها برسانیم؛‌البته برای این شهرها هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نیروگاه‌هایی که با سوخت دیزل کار می‌کنند به کمک تامین برق آن‌ها بیایند و به همین منظور دو نیروگاه در اطراف کربلا ساخته خواهد شد تا شاهد حل مشکل تامین برق این شهرها باشیم.

از ایران بابت تحمل بدهی‌های‌مان ممنونیم!

وی با اشاره به این‌که محور اصلی مذاکرات با ایران درباره ارتباط شبکه برق دو کشور بود، افزود: در این زمینه افزایش واردات برق از ایران و بهبود وضعیت کنونی شبکه برق دو کشور در دستور کار قرار گرفت. همچنین محور دوم مذاکرات درباره پرداخت بدهی‌های برقی عراق به ایران بود، همه می‌دانند که عراق بدهی زیادی به ایران دارد و ما از ایران تشکر می‌کنیم و به خاطر صبر و حوصله‌ای که در دریافت مطالباتشان از عراق به خرج داده‌اند ممنونیم.

وزیر برق عراق در پاسخ به این سئوال که چه کشورهایی به‌جز ایران در بازار برق این کشور حضور دارند،‌ تصریح کرد: سعی می‌کنیم برق مورد نیاز کشور را از راه‌های مختلفی تامین کنیم و در حال حاضر با هشت کشور از جمله همسایه‌های عربی خود و ترکیه نیز ارتباط الکتریکی داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×