اخبار نساجی

استقرار گمرک نوین یک بازی برد ـ برد بین گمرک و ذی‌نفعان

 

استقرار گمرک نوین یک بازی برد ـ برد بین گمرک و ذی‌نفعان

رئیس کل گمرک ایران، گفت: گمرک الکترونیکی که در چارچوب گمرک نوین شکل می گیرد، یک استرانژی و راهبرد برد ـ برد بین گمرک و تمام ذینفعان است.
به گزارش مهر، عباس معمارنژاد در همایش مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: گمرک الکترونیکی که در چارچوب گمرک نوین شکل می گیرد یک استرانژی و راهبرد برد ـ برد بین گمرک و تمام ذینفعان است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات اهداف مختلفی دارد که تسهیل تجارت و افزایش سرعت، تقویت نظارت و کنترل، سهولت کار ذینفعان، کارکنان سازمان، فعالان اقتصادی و سایر سازمان ها و ارتقاء سلامت اداری از جمله این اهداف است.

وی گفت: وقتی صحبت از فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود، تنها صحبت از سخت افزار و نرم افزار نیست، بلکه بسیاری از موارد از جمله داشتن مرکز داده مطلوب، سیستم ها و نرم افزار مناسب، نیروی انسانی متخصص و امنیت فضای تبادل اطلاعات را شامل می شود.

معمارنژاد بیان داشت: زمانی اهداف مورد نظر در فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق می یابد که همه موارد شامل نرم افزار، سخت افزار، شبکه، نیروی انسانی و امنیت شبکه مورد توجه قرار گیرد و هماهنگی عمل کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کل گمرک، با اشاره به نتایج و مزایای استقرار گمرک نوین، گفت: گمرک نوین دارای محورهایی از جمله فرآیندها، مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات منابع انسانی و ساختار است که یکی از محورهای آن، گمرک الکترونیک است که به سایر محورها خدمت ارائه می دهد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به اینکه گمرک الکترونیک در قالب یک مجموعه ای به عنوان گمرک نوین، دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است، افزود: مهمترین موضوع در گمرک الکترونیکی یکپارچگی بین سیستم ها به لحاظ ارائه اطلاعات و ارتباط منطقی بین سیستم ها است، بنابراین در راه اندازی سیستم ها در گمرک ارتباط آن با سایر سیستم ها باید لحاظ شود.

وی اظهار داشت: نبود ساختار سازمانی مناسب، نبود نیروی انسانی متخصص، نداشتن قوانین و مقررات مترقی سبب می شود تا گمرک الکترونیکی نتواند به عنوان یک عامل تأثیرگذار کامل عمل کند. معمارنژاد با تأکید بر اینکه مبنای تمام اصول و کار در گمرک کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو است، گفت: اولین هدفی که در کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو مطرح شده نوین سازی گمرک بوده که استانداردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات را مورد توجه قرار داده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه مدیریت خطر و حسابرسی پس از ترخیص یکی از موضوعات نوین و پیشرفته در گمرک است، بیان داشت: مدیریت ریسک بر مبنای مجموعه ای از اطلاعات و با تکیه بر یکسری سیستم های درون و برون سازمانی است که با هماهنگ کردن آن این هوشمندی را ایجاد می کند تا گمرک بر مبنای مدیریت خطر فعالیت کند.

به گفته وی، مدیریت خطر و حسابرسی پس از ترخیص از مقوله های جدیدی است که برای اجرای دقیق و عملیاتی کردن آن نیاز به استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد. معمارنژاد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتظارات خود از مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: اشراف کامل مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سامانه های هوشمند، برنامه گمرک نوین و تقویت دانش و آگاهی خود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از مهمترین انتظارات گمرک از مسئولان این حوزه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×