اخبار نساجی

استقلال بانک مرکزی، اصلی که باید احیا شود

 

استقلال بانک مرکزی، اصلی که باید احیا شود

 

یک کارشناس پولی و بانکی تاکید کرد: استقلال بانک مرکزی ضرورتی فراموش شده است که در صورت فراهم شدن بستر های لازم و تحقق در چارچوب قوانین، برای فضای اقتصادی بخصوص حوزه پولی و بانکی بسیار مساعد خواهد بود.

جمال بحری در مورد ضرورت استقلال بانک مرکزی گفت: در حالی که این سیاست یک مسله اثبات شده و یک اصل است سال هاست که وابستگی این سازمان به دولت و تبعات بسیاری را برای حوزه های پولی و مالی کشور به همراه داشته است.

وی افزود: بی تردید با وجود تمامی تاکیدات بر استقلال بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از دولت هیچ گاه این مهم به طور کامل اتفاق نخواهد افتاد و در نهایت استقلالی نسبی به وجود می آید چرا که شرایط لازم و کافی برای تحقق این امر در اقتصاد کشور محیا نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بحری معتقد است که زمانی می توان از استقلال کامل بانک مرکزی سخن گفت که بازار سرمایه و مالی قدرتمند با سازو کار و عملکردی مناسب و قوی در کشور وجود داشته باشد این در حالی است که بازار سرمایه ما هنوز به معنای واقعی در سطح بالایی قرار نگرفته است.

به گفته وی نباید تمامی مداخلات دولت در امور پولی و بانکی را نابجا دانست چرا که شرایط حاکم بر اقتصاد کشور گاهی به گونه‌ای است که ورود و تاثیر دولت بر تصمیم گیری‌ها در این حوزه را ضروری می سازد.

این کارشناس پولی و بانکی با بیان اینکه در صورت مستقل بودن بانک مرکزی و تحت فشار نبودن بانک‌ها فضایی رقابتی ایجاد می شود که در نهایت شاهد سلامت، صلابت و خروجی بسیار مناسب تری خواهیم بود خاطرنشان کرد: از این رو بانک می تواند منابع مورد نیاز بخش تولید و سایر بخش‌ها را جدا کرده و مابقی منابع را بر اساس نیاز اختصاص دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×