اخبار نساجی

اسپانیا و روزهای دشوارتر اقتصادی

مادرید – اسپانیا که پس از یونان بین ۱۷ عضو حوزه پولی یورو، بیشترین مشکلات مالی، کسری بودجه و بحران اقتصادی را تجربه می کنند، برای روزهای دشوارتر اقتصادی آماده می شود.

به گزارش ایرنا، ‘آلفونسو آلونسو’ سخنگوی حزب حاکم مردمی روز چهارشنبه در مجلس اسپانیا اعلام کرد: دولت پس از اینکه مشخص شد، کسری بودجه سال ۲۰۱۱ فراتر از پیش بینی قبلی به ۵۱/۸ درصد تولیدات ناخالص رسید، ریاضت های بی‌ سابقه را برای جبران آن در سال ۲۰۱۲ اجرا خواهد کرد.

وی همچنین در مصاحبه با رادیو ‘کاتالونیا’ گفت: کسری بودجه ایجاب می‌ کند که همگی تلاش، کوشش و عملکردی مسئولانه و بی سابقه داشته باشیم زیرا سال گذشته، سال بدی بود و پیش بینی‌ های اشتباه دولت قبلی‌، ما را فریب داد.

‘کریستوبل مونتورو’ وزیر دارایی اسپانیا نیز اعلام کرده است: گزارش وزارتخانه ها و دفاتر دولتی نشان می دهد که سال ۲۰۱۱ با کسری بودجه ۹۱ میلیارد و ۳۴۴ میلیون یورویی برابر با با ۵۱/۸ درصد تولیدات ناخالص، پایان یافت.

در آخرین روز سال ۲۰۱۱ میلادی، دولت رقم کسری بودجه را هشت درصد گزارش کرده بود اما اکنون اعلام کرده بررسی ها و بازرسی ها جدید نشان می دهد که این شاخص بیشتر از قبل است.

دولت سوسیالیست قبلی‌ اسپانیا به ریاست ‘خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو’ پیش بینی‌ کرده بود، کسری بودجه سال ۲۰۱۱، معادل شش درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ است‌ که باید بر اساس تعهدات اسپانیا به بروکسل عملی می شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اکنون دولت راستگرای جدید برای کاهش این کسری در نظر دارد ریاضت های جدید و بیشتر را در بخش خدمات عمومی‌ از جمله بهداشت و درمان اجرا کند که پیامد آن اسپانیایی ها باید قسمتی‌ از هزینه درمان و حتی وجه غذا را در بیمارستان ها پرداخت کنند.

مردم اسپانیا سال گذشته با مشارکت جدی در موج گسترده و میلیونی اعتراضات و تظاهرات با عنوان ’۱۵ مه’ یا ‘جنبش عصیانگران’ و تحصن های چند روزه در شهر مادرید در مخالفت با سیاست های اقتصادی، زمینه سقوط دولت را فراهم کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×