اخبار نساجی

اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران فوق العاده است

 

‘روزبه پیروز’ فعال بخش خصوصی ایران به تغییر شرایط در ایران از زمان روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی اشاره کرد و گفت که در یکسال گذشته اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران فوق العاده بوده است.

وی در حاشیه همایش مجمع ایران و اروپا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لندن افزود: با توجه به فرصت زیادی که در بازار ایران وجود دارد، فکر می کنم روزی که تحریم ها برداشته شود سیل سرمایه گذاران خارجی به بخش های مختلف ایران سرازیر خواهد شد.

این فعال اقتصادی بحث تحریم ها را سیاسی و نه اقتصادی دانست و افزود: پیش بینی اینکه چه زمانی تحریم برداشته می شود، مشکل است حتی فکر می کنم خود مذاکره کنندگان نیز در حال حاضر نمی دانند آیا مذاکرات جاری ۱۰۰درصد به نتیجه می رسد یا نه و این بحثی است که باید منتظر ماند.

به گفته پیروز، این امکان وجود دارد که نتیجه مذاکرات چیزی درحد بینابین باشد، نه اعلام یک توافق جامع گسترده و نه اعلام شکست، که تا آن موقع باید صبر کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال بخش خصوصی افزود: به رغم بحث های سیاسی موجود باید از فرصت های حاضر در اقتصاد جهانی استفاده کرد و این فرصت ها نیز تنها صرفا در غرب نیست بلکه در شرق نیز می توانیم آنها را پیدا کنیم .

رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری فیروز از مهمترین موانع برای ورود گسترده به تجارت بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی را تحریم های بانکی عنوان کرد.

وی با یادآوری این که به دلیل جو منفی ایجاد شده علیه ایران بسیاری از ورود به بازار ایران هراس دارند، برگزاری مجمع اروپا و ایران در لندن را اقدامی مناسب برای تغییر این فضا و شکستن این جو ذکر کرد.

پیروز تلاش برای تغییر جو را نیازمند یک کار مستمر دانست و افزود: حتی اگر توافق میان مذاکره کنندگان ایرانی و طرف های خارجی ، منجر به لغو فوری تحریم ها نشود، خود این امر در تغییر فضا و جذب سرمایه گذاران به بازار ایران خیلی موثر خواهد بود.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه تغییر جو و محیط به اندازه تحریم ها موثر است، ادامه داد: تغییر شرایط در ماه های اخیر سبب شد بین ۶۰ تا ۷۰ سرمایه گذار خارجی از کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه خاورمیانه و اروپایی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ایران از جمله صنایع سیمان، دارو سازی، صنعت تجارت الکترونیک به ایران بیایند.

پیروز گفت: همانطور که برخی از شرکت کنندگان در این همایش به آن اشاره کردند، ایران آخرین بازار در حال توسعه در دنیا به شمار می آید که هنوز برای جذب سرمایه های خارجی جا دارد و این فرصت خیلی بزرگی برای کشورمان به شمار می آید.

وی در پاسخ به این پرسش که حضور این سرمایه گذاران در ایران منجر به توافقی هم شده است ؟، افزود: در حوزه صنعت تجارت الکترونیک حرکت هایی شکل گرفته که قرار است بزودی اجرایی شود .

پیروز که از جمله سخنرانان در مجمع اروپا و ایران در لندن بود، درباره این همایش نیز گفت: این نشست که برای نخستین بار در این سطح درسالهای اخیر در خارج برگزار شد و در آن افراد بسیار خوبی شرکت داشتند، راضی کننده بود.

به گفته وی، علاقه و اشتیاق زیاد شرکت کنندگان در این همایش موید آن است که علاقه برای ورود به بازار ایران بسیار زیاد است و امیدواریم این حرکت ، شروع حرکت های مهمی در آینده باشد.

نخستین ‘مجمع ایران واروپا ‘ با عنوان ‘آماده سازی برای سرمایه گذاری و تجارت بعد از تحریم ها’ با حضور شرکت هایی از صنایع مختلف ازمواد غذایی و نوشیدنی تا تولید برق، معدن، بانکداری، ارتباطات و صندوق های سرمایه گذاری در لندن برگزار شد.

نشریه تخصصی ‘صدای اروپایی’ مستقر در بروکسل پایتخت بلژیک و با همکاری موسساتی چون انجمن مطالعات خاورمیانه انگلیس، شرکت سرمایه گذاری ‘ای سی ال ‘ و نشریاتی چون ‘فیگارو’ ترتیب دهندگان این مجمع بودند و در آن نزدیک به ۳۰۰ کارشناس و صاحبان کسب و کار از ایران و سایر کشورها حضور داشتند.

این همایش اقتصادی روز چهارشنبه گذشته در هتل ‘ گروس ونور اسکوار’ در مرکز شهر لندن گشایش و در روز پنجشنبه گذشته پایان یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×