اخبار نساجی

اصفهان ظرفیت بالایی در صنایع پوشاک، نساجی و طلا دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان ظرفیت بالایی در صنایع پوشاک، نساجی و طلا دارد و در زمینه تولید و صادرات این محصولات پیشرو ست.

امیرحسین کمیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان با برخورداری از شرکت های فراوان فعال در زمینه تولید الیاف، نخ و پارچه، حدود ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اهمیت شهرک پوشاک در استان اصفهان ادامه داد:حلقه نهایی زنجیره صنعت نساجی با راه اندازی این شهرک، تکمیل خواهد شد و بطور قطع سهم ۴۰ درصدی استان اصفهان در این صنعت افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نساجی به‌عنوان یک صنعت با اشتغال بالا و آلایندگی پایین محسوب می شود، اظهار داشت: جانمایی شهرک پوشاک استان انجام شده و در حال گذراندن مراحل مصوبات نهایی خود است تا در سال جاری راه اندازی شود.

وی با اشاره به جانمایی شهرک طلا و انجام مذاکرات نهایی در زمینه راه اندازی این شهرک گفت: اصفهان سهم بالایی در زمینه تولید زیورآلات و طلا در کشور دارد و در سال‌های گذشته در زمینه صادرات طلا هم بسیار فعال بوده است.

کمیلی خاطرنشان کرد: با راه اندازی شهرک طلا و زیورآلات در این استان آلایندگی کارگاه های تولیدی طلا در سطح شهر اصفهان برطرف و تولیدات طلا و جواهر این استان تقویت خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاری مطمئن صنعتی در این استان وجود دارد و باید تسهیل‌گری ویژه ای برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان اصفهان، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد درصنعت نساجی با ۱۱۷ هزار نیروی کار فعالیت می‌کنند.

جانمایی شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاورت شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن اطراف انجام شده است.

الهام حبیبی

Recent Posts

تغییرات جدید در هیات مدیره انجمن دارندگان نشان های تجاری پوشاک ایران

اخیرا به استناد ماده ۲۷ اساسنامه تشکل ها تغییراتی در هیات مدیره انجمن دارندگان نشان…

13 ساعت ago

کیفیت کالاهای نساجی به کیفیت آب وابسته است

همانطور که کیفیت آب مصرفی روزانه ما بر روی سلامت ما تاثیر مستقیم و مهمی…

2 روز ago

شماره ۸۷ مجله نساجی کهن ویژه نامه مردادماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: کاوان شیمی فهرست مطالب شماره 87 مجله نساجی کهن استراتژی جدید شرکت…

5 روز ago

گواهینامه های استاندارد فرش ماشینی

موسسه تحقیقات فرش و کفپوش OETI اتربش (0534 :NB) از مراکز شناخته شده اتحادیه ارویا…

6 روز ago

نمایشگاه بین‌ المللی ایرانتکس: بزرگترین رویداد صنعت نساجی

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی…

6 روز ago

حضور Giltex آذربایجان در نمایشگاه Fabtex گرجستان برای گسترش بازارهای صادراتی

شركت Giltex آذربایجان، یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برجسته منسوجات خانگی، در نمایشگاه Fabtex که…

7 روز ago