اخبار نساجیالیاف، نخ و پارچه

اصفهان ظرفیت بالایی در صنایع پوشاک، نساجی و طلا دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان ظرفیت بالایی در صنایع پوشاک، نساجی و طلا دارد و در زمینه تولید و صادرات این محصولات پیشرو ست.

امیرحسین کمیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان با برخورداری از شرکت های فراوان فعال در زمینه تولید الیاف، نخ و پارچه، حدود ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اهمیت شهرک پوشاک در استان اصفهان ادامه داد:حلقه نهایی زنجیره صنعت نساجی با راه اندازی این شهرک، تکمیل خواهد شد و بطور قطع سهم ۴۰ درصدی استان اصفهان در این صنعت افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نساجی به‌عنوان یک صنعت با اشتغال بالا و آلایندگی پایین محسوب می شود، اظهار داشت: جانمایی شهرک پوشاک استان انجام شده و در حال گذراندن مراحل مصوبات نهایی خود است تا در سال جاری راه اندازی شود.

وی با اشاره به جانمایی شهرک طلا و انجام مذاکرات نهایی در زمینه راه اندازی این شهرک گفت: اصفهان سهم بالایی در زمینه تولید زیورآلات و طلا در کشور دارد و در سال‌های گذشته در زمینه صادرات طلا هم بسیار فعال بوده است.

کمیلی خاطرنشان کرد: با راه اندازی شهرک طلا و زیورآلات در این استان آلایندگی کارگاه های تولیدی طلا در سطح شهر اصفهان برطرف و تولیدات طلا و جواهر این استان تقویت خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاری مطمئن صنعتی در این استان وجود دارد و باید تسهیل‌گری ویژه ای برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان اصفهان، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد درصنعت نساجی با ۱۱۷ هزار نیروی کار فعالیت می‌کنند.

جانمایی شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاورت شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن اطراف انجام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×