اصفهان قطب صنعت فرش

دبیر کل و قائم مقام مرکز هم اندیشی توسعه استان، اصفهان را کریدور علم و فناوری کشور دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، هیئت اعزامی از کشور ترکیه به سادگی می‌توانند سرمایه‌گذاری لازم را در حوزه‌های مورد نظر خود انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سید احمد رفیعایی در نشست مرکز هم اندیشی توسعه اصفهان با موضوع ایجاد امکانات جدید تجاری وتوسعه رابطه اقتصادی میان ایران و ترکیه اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه صنعت در کشور رتبه نخست را داشته و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی که با فناوریهای جدید و علم نانو ترکیب شده است می‌تواند سود سرشاری را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

مشاور استاندار اصفهان گفت: مخترعان ایرانی توانسته‌اند اختراعات بسیاری را به ثبت بین‌المللی برسانند و تا مرحله تجاری سازی پیش ببرند و این فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سایر فناوری‌ها و حوزه‌های مرسوم دنیا نیز در اصفهان آماده جذب سرمایه گذار است.

هم‌چنین سعید معتمدی، کارشناس صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن اصفهان توضیحاتی ارایه داد و گفت: اصفهان با هفت هزار واحد صنعتی فعال، قطب بزرگ صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اصفهان از سه ناحیه مهم زمین شناسی منشأ گرفته و به همین دلیل بالغ بر ۴۰ نوع ماده معدنی تحت چهار گروه و با ذخیره دو میلیارد تن در استان وجود دارد که مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزیینی و مواد معدنی، فلزی و غیر فلزی را شامل می‌شود.

معتمدی اصفهان را قطب صنعت فرش کشور خواند و افزود: سرمایه‌گذاری‌های اصفهان بیشتر در حوزه‌های نساجی، ساخت فلزات پایه و مواد شیمیایی است و استان دارای یک منطقه ویژه اقتصادی شیمیایی در کشور است.

هم‌چنین کارشناس مسوول اداره کل امور اقتصادی و دارایی اصفهان در بخش دیگری از این نشست در مورد تسهیلات سرمایه گذاری به خصوص در حوزه خارجی در اصفهان سخن گفت و تاکید کرد: برای تسهیل در امر سرمایه گذاری، مرکز خدمات سرمایه گذاری در این اداره کل تشکیل شده است.

محمد رضا دشتی ادامه داد: در مرکز یاد شده نمایندگان تمامی دستگاه‌های اجرایی که در حوزه سرمایه گذاری فعال هستند، حضور داشته و مشکلات سرمایه گذاران را رفع می‌کنند.

وی افزود: پس از انتخاب طرح مورد نظردر مورد چگونگی ورود سرمایه خارجی و خروج سود این سرمایه، بحث و تبادلات لازم انجام می‌شود.
دشتی از تشکیل ستاد سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: این ستاد نیز موانع موجود بر سرراه سرمایه‌گذران را برطرف می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست دو حوزه ساخت سنگ طبیعی با فناوری نانو و نمای ترکیبی سنگ وشیشه و حوزه بیودیزل که اخیرا مخترعان ایرانی به فناوری تولید آن دست یافته‌اند و در اصفهان کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن در سال فعال شده است مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

1 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

3 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

23 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago