اخبار نساجی

کره جنوبی نمی‌تواند از تجارت با ایران چشم‌پوشی کند

 

کره جنوبی نمی‌تواند از تجارت با ایران چشم‌پوشی کند

مدیر دفتر یک شرکت کره‌ای در ایران گفت: کره جنوبی نمی‌تواند از تجارت با ایران چشم‌پوشی کند.

امیر امیری در یک نشست خبری گفت: کره از ابتدا نیز نفت ایران را تحریم نکرده بود، بلکه موضوع اصلی انتقال نفت ایران از طریق نفتکش‌ها بود؛ چراکه این نفتکش‌ها باید بیمه بودند. البته این بیمه نیز هزینه سنگینی دارد که معمولا از سمت شرکتهای اروپایی صورت می‌گیرد، بنابراین با مطرح شدن موضوع تحریم نفت ایران، شرکتهای بیمه اروپایی اقدام به بیمه نفتکش‌ها نکردند.

مدیر دفتر بازاریابی شرکت سامسونگ کره در ایران در پاسخ به سوال مهر افزود: دلیل اینکه چین، هند، ژاپن و کره جنوبی نتوانستند نفت ایران را برای مقطع کوتاهی خریداری کنند، همین بود. در غیر این صورت، از ابتدا حداقل کره جنوبی قصد تحریم نفتی ایران را نداشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ایران نفتکش‌های خود را بیمه کرده است و بنابراین با مذاکراتی که از سوی دو دولت انجام گرفته است، کار صادرات نفت ایران به کره از سر گرفته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته امیری، البته تحریم نفت ایران به ضرر کره است، چراکه حجم مالی کره با ایران کم نیست و بسیار برای این کشور ارزشمند است، این درحالی است که البته بخشی از پول نفت ایران نیز به دلیل مشکلات موجود نقل و انتقالات پول، با صادرات کالاهایی از جمله فولاد، دارو و برخی کالاهای اساسی از سمت کره به ایران، تهاتر می‌شود.

وی اظهار داشت: سامسونگ به عنوان یک شرکت باسابقه در ایران، بازار ایران را بازاری ارزشمند می‌داند و بر روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، این درحالی است که حضور این شرکت در ایران شتاب بیشتری گرفته است و تحریم ها تهدیدی برای حضور ما به شمار نمی‌آید و ما همواره تلاش داریم که محصولات جدیدی را وارد بازار ایران کنیم که این نشان از این دارد که بازار ایران را بازاری پایدار می‌دانیم.

امیری اظهار داشت: به زودی خط تولید برخی محصولات خود را در بازار ایران راه‌اندازی خواهیم کرد و فکر ما، ادامه دادن راه صرف مونتاژ در ایران نیست. وی در عین حال به ورود یخچال‌‎های هوشمند به بازار ایران ظرف ماههای آینده خبرداد و گفت: این یخچال فریزرها با تکنولوژی اینورتر کمپرسور کار خواهد کرد که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دوستدار محیط زیست است.

وی گفت: هم اکنون ۴۶ درصد از سهم بازار ایران در اختیار سامسونگ است و شرکت رقیب دیگر کره‌ای در بازار ایران، ۲۳ درصد سهم دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×