Categories: اخبار نساجی

افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان

 

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در جمع خانواده تامین اجتماعی به تشریح دستاوردهای این سازمان پرداخت. سعید مرتضوی در این مراسم که همزمان هفته تامین اجتماعی برگزار شد گفت :…

براساس پیشنهاد اینجانب به عنوان مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی و تایید هیات مدیره و به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و تنفیذ هیات محترم دولت مقرر شد امسال حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق ۱۸درصد افزایش یابد که این افزایش نسبت به سنوات گذشته و سایر کارکنان دولت افزایشی ویژه و قابل توجه می‌باشد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی‌های به عمل آمده افزایش ۱۸درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان در لیست حقوق مرداد ماه سال‌جاری اعمال خواهد شد. به‌منظور ترمیم حقوق و بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش مستمری هیچ یک از افراد تحت پوشش صندوق تأمین‌اجتماعی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نخواهد بود. در حال حاضر ۶۵درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و حقوق این افراد در سالجاری منطبق با مواد فوق‌الذکر ترمیم می‌گردد. این در حالی است که اعمال این ضریب در رابطه با برخی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالغ بر ۴۰۰هزار تومان افزایش حقوق در بر داشته است.

وی تصریح کرد : همچنین حق عائله‌مندی امسال به ۱۷ هزار و هشتصد تومان و حق اولاد برای هر فرزند سه هزار و ششصد تومان و کمک هزینه همسران متکفل فرزند، ماهانه هشت هزار و نهصد تومان ارتقاء و افزایش یافته است. همچنین حق سنوات طبق روال سالهای گذشته برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالای ۲۰ سال سابقه خدمت محاسبه و در فیش حقوقی آنها اعمال خواهد شد. شایان ذکر است از این بابت مبلغ چهار میلیون ریال تحت عنوان علی‌الحساب افزایش حقوق مستمری‌بگیران بابت ۴ ماه ابتدای سال براساس حداقل افزایش به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی و حلول ماه مبارک رمضان به هریک از مشمولین، در این هفته پرداخت می‌گردد. مرتضوی ادامه داد : حقوق کلیه پرسنل و کارکنان شاغل صندوق تأمین‌اجتماعی در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰ به میزان ۱۵ درصد افزایش و به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی در احکام کارگزینی آنان منظور می‌گردد. همچنین با عنایت به موافقت هیات مدیره با پیشنهاد مدیر عامل صندوق مبنی بر لزوم افزایش ضریب (۵۰۰) به (۶۰۰) برای کارکنان شاغل صندوق تأمین‌اجتماعی این افزایش از ابتدای سالجاری اعمال می‌گردد. این در حالی است که در سالهای گذشته علاوه بر ضریب اجزاء حقوق ثابت (که شامل چهار آیتم می‌باشد) ضریب سایر فوق‌العاده‌ها (شامل حداقل ۷ قلم) براساس بند ۶ شانزدهمین صورتجلسه هیأت امنای تأمین‌اجتماعی مورخ ۲۲/۱۲/۱۳۸۹ محاسبه گردیده و سبب عدم پرداخت حقوق حقه کارکنان شده است. لذا با توجه به تأمین اعتبار، مابه‌التفاوت این موضوع نیز محاسبه و از فروردین ماه سال ۱۳۹۱ در احکام کارگزینی آنان لحاظ و پرداخت می‌گردد و تغییر ضریب و پرداخت دیون سابق قبل از فروردین سال ۱۳۹۱ که مورد مطالبه کارکنان شاغل بوده است جهت تأمین اعتبار و اخذ مجوز از طریق مکاتبه و درخواست مصوبه از هیأت محترم امنای سازمان تأمین‌اجتماعی در مرحله پیگیری است. ۳- در هفته تأمین‌اجتماعی نظر به ضرورت احداث مجتمع با کاربری فرهنگی، ورزشی تحت عنوان بوستان طبیعت صندوق تأمین‌اجتماعی در یک رقبه از املاک صندوق به متراژ حدود ۴۶ هکتار واقع در منطقه سوهانک تهران که هفت هکتار آن باغ و مشجر و ۳۹ هکتار آن املاک تپه ماهور است با عنایت به اینکه منطقه مذکور مناسب ایجاد مکانی جهت استفاده بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران به صورت بوستان طبیعت می‌باشد و تأسیس اینگونه موارد موجب رضایت و آرامش خاطر اعضای صندوق تأمین‌اجتماعی بوده و از طرفی نیز بیش از ۲۰ سال است که این ملک علیرغم تملک و تصرف، استفاده‌ای از آن به‌عمل نیامده است. ملک مذکور جهت بهره‌برداری به عنوان بوستان طبیعت تأمین‌اجتماعی مورد تصویب قرار گرفته و تمهیدات لازم جهت مشاوره و طراحی و تکمیل پروژه به نحوی که مناسب استفاده فرهنگی، ورزشی و رفاهی اعضای این صندوق باشد انجام و عملیات اجرایی آن در هفته تأمین‌اجتماعی آغاز خواهد شود.

وی از پرداخت مطالبات معوق طرف‌های قرارداد درمانی (داروخانه‌ها، بیمارستانها، پزشکان، دندانپزشکان و مراکز تصویر برداری و سایر مراکز طرف قرارداد با صندوق تأمین‌اجتماعی) به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سوی صندوق تامین اجتماعی خبر داد و گفت : یکی از مشکلات دیرینه صندوق تأمین‌اجتماعی اختلاف با وزارت محترم اقتصاد و دارایی در رابطه با پرداخت مالیات موضوع دریافت مطالبات به نرخ روز بوده است که مبلغ این مالیات در سال ۱۳۸۷ حدود ششصد و هفتاد میلیارد تومان با احتساب جریمه برآورد و قطعی شده و در این رابطه اجرائیه نیز صادر گردید اما با پیگیری‌های به عمل آمده معاونت حقوقی ریاست جمهوری، استدلال صندوق تأمین‌اجتماعی را در عدم تعلق مالیات و معافیت از پرداخت پذیرفت و لیکن به‌دلیل عدم قبول مسئولین سازمان مالیاتی کشور با پیگیری مجدد صندوق تأمین‌اجتماعی به استناد اصل ۱۳۴ قانون اساسی مراتب در هیات محترم وزیران مطرح و به استناد مصوبه شماره ۴۷۷۸۰ مورخ ۲۴/۳/۱۳۹۱ هیات محترم وزیران استدلال مدیریت صندوق تأمین اجتماعی پذیرفته شد و این صندوق از پرداخت مالیات معاف گردید. که با این پیگیری و تصمیم شایسته هیات محترم دولت تا سال ۱۳۹۰ حدود پنجهزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی نصیب صندوق می‌گردد و در سالهای آینده نیز دغدغه پرداخت چنین هزینه‌ای منتفی شده است.

طراحی و راه‌اندازی سامانه ساماندهی سوابق بیمه‌شدگان و بازبینی، اصلاح و بهبود فرآیند نظام تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در سازمان تامیناجتماعی از دیگر دستاوردهای این سازمان ذکر شد. مرتضوی، انعقاد تفاهم‌نامه ارتقاء خدمات تخصصی، فوق تخصصی در بیمارستان میلاد ۱۳۹۱ با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخد مجوز پیوند کبد، کلیه و مغز استخوان از وزارتخانه مذکور برای بیمارستان میلاد که متعلق به صندوق تأمین اجتماعی کشور است و تبدیل این بیمارستان به قطب درمان تخصصی کشور، منتفی نمودن انتقال بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد به دانشگاه شهید بهشتی تهران و رفع کمبودهای موجود و انجام تعمیرات اساسی و تدارک ساخت بیمارستان جدید و توسعه آن در زمین مجاور و انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور راه اندازی پژوهشکده سلامت و تأمین اجتماعی با استفاده از حداکثر ظرفیت در زمینه تولید و به کارگیری دانش را از دیگر دستاوردهای سازمان در سال جاری برشمرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

21 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

22 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

23 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago