اخبار نساجی

افزایش بهای تمام‌شده تولید پوشاک

حذف پوشاک از سبد خانوارها در ایران

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: بهای تمام‌شده تولید پوشاک به‌شدت افزایش پیداکرده و ممکن است در آینده شرایط خوبی برای بازار پوشاک نداشته باشیم.
مجید افتخاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت تولید پوشاک و واردات پوشاک قاچاق بنگلادشی  گفت: بازار پوشاک تحت تأثیر شرایط کرونا و مسائل اقتصادی است همچنین از اولویت سبد خانوار خارج‌شده و رونقی در واحدهای صنفی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به مشکلات مواد اولیه بازار پوشاک قطعاً شب عید نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در حال حاضر تورم غیرقابل توجهی را در مواد اولیه شاهد هستیم که پیامد سیاست‌های گذشته بوده است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان کرد: بهای تمام‌شده تولید به‌شدت افزایش پیداکرده و ممکن است در آینده شرایط خوبی برای بازار پوشاک نداشته باشیم.

افتخاری در خصوص وضعیت واردات پوشاک بنگلادشی به ایران، گفت: پوشاک بنگلادشی بازهم به کشور ایران وارد می‌شود و بنگلادش بازار ایران را برای رد کردن کالای ذخیره و یا موجود در انبار مطلوب می‌بیند حتی رایزنی‌های سیاسی در این حوزه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت بنگلادش تلاش می‌کند در بازار ایران سهم بگیرد، زیرا ورود پوشاک بنگلادش به خیلی از کشورها ممنوع و امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: برخورد با ورود پوشاک بنگلادشی کار سختی است این پوشاک به فروشگاه‌های برند ایران وارد نمی‌شود بلکه به فروشگاه‌های کوچک و خرده‌فروشی‌ها می‌رود.

وی افزود: تنها راه مقابله با ورود پوشاک بنگلادشی به بازار ایران قبل از ورود به سیستم توزیع است و از این طریق می‌توانیم با ورود پوشاک بنگلادشی برخورد کنیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: قبل از اینکه این مسئله تبدیل به بحران شود باید مانع ورود پوشاک بنگلادشی شویم در حال حاضر روند ورود کالای برگشتی به ایران افزایش پیداکرده و در حال رونق است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

4 ساعت ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

10 ساعت ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

1 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

1 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

1 روز ago

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

3 روز ago