اخبار نساجی

افزایش بهای تمام‌شده تولید پوشاک

حذف پوشاک از سبد خانوارها در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: بهای تمام‌شده تولید پوشاک به‌شدت افزایش پیداکرده و ممکن است در آینده شرایط خوبی برای بازار پوشاک نداشته باشیم.
مجید افتخاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت تولید پوشاک و واردات پوشاک قاچاق بنگلادشی  گفت: بازار پوشاک تحت تأثیر شرایط کرونا و مسائل اقتصادی است همچنین از اولویت سبد خانوار خارج‌شده و رونقی در واحدهای صنفی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به مشکلات مواد اولیه بازار پوشاک قطعاً شب عید نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در حال حاضر تورم غیرقابل توجهی را در مواد اولیه شاهد هستیم که پیامد سیاست‌های گذشته بوده است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان کرد: بهای تمام‌شده تولید به‌شدت افزایش پیداکرده و ممکن است در آینده شرایط خوبی برای بازار پوشاک نداشته باشیم.

افتخاری در خصوص وضعیت واردات پوشاک بنگلادشی به ایران، گفت: پوشاک بنگلادشی بازهم به کشور ایران وارد می‌شود و بنگلادش بازار ایران را برای رد کردن کالای ذخیره و یا موجود در انبار مطلوب می‌بیند حتی رایزنی‌های سیاسی در این حوزه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت بنگلادش تلاش می‌کند در بازار ایران سهم بگیرد، زیرا ورود پوشاک بنگلادش به خیلی از کشورها ممنوع و امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: برخورد با ورود پوشاک بنگلادشی کار سختی است این پوشاک به فروشگاه‌های برند ایران وارد نمی‌شود بلکه به فروشگاه‌های کوچک و خرده‌فروشی‌ها می‌رود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: تنها راه مقابله با ورود پوشاک بنگلادشی به بازار ایران قبل از ورود به سیستم توزیع است و از این طریق می‌توانیم با ورود پوشاک بنگلادشی برخورد کنیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: قبل از اینکه این مسئله تبدیل به بحران شود باید مانع ورود پوشاک بنگلادشی شویم در حال حاضر روند ورود کالای برگشتی به ایران افزایش پیداکرده و در حال رونق است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×