Categories: اخبار نساجی

افزایش راه های روستایی آسفالته استان به ۷۹۰ کیلومتر

مدیر کل راه و ترابری خراسان رضوی با اشاره به اینکه راه های روستایی استان تا پایان سال دو برابر شده و به ۷۹۰ کیلومتر افزایش می یابد، گفت: تا پایان سال مالی ۹۰ تعداد ۱۸۰ روستا از راه آسفالت بهره مند خواهند بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، ابراهیم صنیعی طی نشست خبری، اظهار داشت: از آذرماه امسال ۵۷۳ کیلومتر راه در دو مقطع به افتتاح رسید و یا آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه این میزان راه ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است، گفت: ۴۲۹ کیلومتر این محور ها پروژه راهسازی بوده که ۱۵۰ کیلومتر آن توسط اداره کل راه استان خراسان و ۲۷۷ کیلومتر آن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ساخته شده است.

صنیعی ادامه داد: این پروژه ها شامل ۳۱ پروژه راه روستایی و ۵ پروژه شهری (ساخته شده توسط اداره کل راه و ترابری استان) و ۷ پروژه (ساخته شده توسط شرکت ساخت) است.

* فعالیت های انجام شده در زمینه حفظ و نگهداری جاده ها

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی از احداث تقاطع های غیرهمسطح و بهسازی و ایمن سازی محورها گفت و اظهار داشت: احداث دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح در محور قوچان ـ امام قلی (کنارگذر قوچان) که در مجموع با ۲ کیلومتر عملیات عمرانی که مجموعاً ۲۳ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است؛ احداث دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح در باغچه و بینالود هریک به طول ۹ کیلومتر و همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح دولت آباد نیشابور به طول ۶ کیلومتر و هزینه ۵۰ میلیارد ریال مجموع اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۸۰ کیلومتر راه را بهسازی و ایمن سازی کردیم که امسال این رقم افزایش می یابد.

مدیر کل راه و ترابری استان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۸۹ میزان ۱۵۰ کیلومتر عملیات روکش حفاظتی راه ها انجام شد، اظهار داشت: تا انتهای سال مالی ۹۰ نیز ۳۰۰ کیلومتر راه روکش آسفالت می شوند.

صنیعی ادامه داد: همچنین ۲۸ دستگاه پل عابر پیاده، ۸ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۵۰ دستگاه تابلوی سرعت متغیر در راه های استان توسط این اداره کل نصب شد.

وی ادامه داد: همچنین نصب روشنایی ۱۸۷ کیلومتر از راه ها، نصب ۲۵ دستگاه دوربین نظارتی تصویری و فعالیت ۸۱۷ دستگاه ماشین آلات راهداری جزو فعالیت های این اداره کل در ماه های اخیر بوده است.

* اجرای ۳۵۳ پروژه راه روستایی در استان خراسان رضوی

صنیعی با بیان اینکه ۳۵۳ پروژه معاونت راه روستایی استان با اعتبارات ملی در حال انجام است، گفت: ۲۳۳ پروژه به صورت اعتبارات استانی در حال اجرا است که اگر به اتمام برسد۹۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه آسفالته بهره مند خواهند شد.

مدیر کل راه و ترابری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۴۵۲ کیلومتر راه روستایی در سال ۸۹ در استان وجود داشت و برای سال ۹۰ پیش بینی می کنیم این رقم به ۷۹۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۴ روستا از راه مواصلاتی آسفالت برخوردار هستند، گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال مالی ۹۰ این رقم به ۱۸۰ روستا افزایش یابد.

* طول راه ها و محور های مواصلاتی موجود استان

صنیعی با بیان اینکه ۹۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر آزادراه در استان خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و ۱۷۵ کیلومتر راه اصلی، ۳ هزار و ۶۴۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که جمعاً شامل ۲۱ هزار کیلومتر راه است.

مدیر کل راه و ترابری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ هزار و ۸۳۰ کیلومتر راه ترانزیتی در استان خراسان رضوی وجود دارد که به پایانه های مرزی مرزی باجگیران، سرخس و لطف آباد متصل هستند.

* افزایش طول آزاد راه های استان به ۴۱۱ کیلومتر

وی خاطرنشان کرد: طول آزادراه های استان در سال ۹۰ به ۴۱۱ کیلومتر افزایش می یابد که این افزایش ۱۰.۵ برابری خواهد بود.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: در حال حذف ۱۱۰ نقطه پرحادثه محور هٔای مواصلاتی استان هستیم.

* اجرای ۲۹۵ پروژه راهسازی در استان خراسان رضوی

صنیعی با بیان اینکه ۲۹۵ پروژه راه سازی در استان خراسان رضوی وجود دارد، اظهار داشت: ۷۲ درصد این پروژه ها جلوتر از برنامه زمانبندی، ۱ درصد از پروژه ها مطابق با برنامه زمانبندی و ۲۷ درصد پروژه ها عقب تر از برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اعتبار استانی ۵۱ میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: بهسازی و روکش آسفالت باند جنوبی محور کاهک ـ سبزوار به عنوان یکی از اصلی ترین ورودی های استان است؛ در حال حاضر ۲۶ کیلومتر از این محور با هزینه ۱۳۳ میلیارد ریال تکمیل شده است.

مدیر کل راه و ترابری استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین قطعه اول باخرز ـ تربت جام به طول ۱۰ کیلومتر نیز از دیگر پروژه های مورد بررسی در این باره است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

4 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

9 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

11 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

4 روز ago