Categories: اخبار نساجی

۴۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی و حوادث غیر مترقبه در کشور اختصاص یافت

 

تهران-هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۴۲۷۰ میلیارد ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و استانداری کهگیلویه و بویر احمد برای آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح و جبران خسارت خشکسالی موافقت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای و مبلغ ۱۳۷۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای موارد موضوع بند یاد شده در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین هفتصد میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای موارد موضوع بند یاد شده در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بر این اساس، دولت تصویب کرد؛ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای موارد موضوع بند یاد شده در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار بگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای و ۲۵۰ میلیارد ریال تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع ماده(۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه در اختیار استانداری کهگیلویه و بویر احمد قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه کند.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

یادآور می شود، بر اساس بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه به دولت اجازه داده می‌شود به منظور پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی، تنخواه‌گردان موضوع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ را به سه‌درصد (۳%) و اعتبارات موضوع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران را به دو درصد (۲%) افزایش دهد.

اعتبارات مذکور با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تصویب هیئت‌وزیران قابل هزینه است. بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب و میزانی که در قانون بودجه سنواتی تعیین می‌شود به صورت هزینه‌ای و تملک دارائی سرمایه‌ای به جمعیت هلال‌احمر اختصاص می‌یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

7 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

13 ساعت ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

13 ساعت ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

14 ساعت ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

1 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago