اخبار فرش ماشینی

افزایش مصرف الیاف بشر ساخته در سال ۲۰۲۰

 افزایش مصرف الیاف بشر ساخته در سال 2020

مصرف الیاف بشرساخته در نساجی و پوشاک جهان تا سال ۲۰۲۰ سالانه نرخ رشد ۳.۳ درصدی خواهد داشت.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه‌ی fibre2fashion
تولیدکنندگان الیاف بشرساخته (MMF) با این دیدگاه پیش می‌روند که مصرف این الیاف در نساجی و پوشاک جهان تا سال ۲۰۲۰ سالانه نرخ رشد ۳.۳ درصدی داشته باشد.

مدیر ارشد گروه Lenzing در گفتگو با نشریه‌یfibre2fashion گفت : الیاف بشر ساخت با رشد سریع تقاضا مواجه است و ما انتظار داریم که تولید الیاف سنتتیک سالانه ۳.۳ درصد رشد داشته باشد . این در حالیست که رشد سالانه‌ی تولید الیاف پنبه ۰.۶ درصد است.
وی افزود ما پیش بینی می کنیم که مصرف سالانه الیاف بشر ساخت در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰۰ میلیون تن باشد و این مصرف، رشدی پویا در مقایسه با ۵۲ میلیون تن مصرف این الیاف در سال ۲۰۰۰ خواهد بود. ما بیشترین رشد مصرف را در کشورهای در حال ظهور مانند هند، چین و اندونزی شاهد خواهیم بود.

در گفتگوی مشابه با آقای Ricky Mytake مدیرکل سیاست گذاری پوشاک و الیاف در منطقه مرزی Teijin، وی گفت : ما انتظار داریم تقاضا برای الیاف بشر ساخته بر خلاف الیاف طبیعی مانند پنبه به رشد خود ادامه دهد.
اما آقای . KK Agarwal رئیس انجمن نساجی شمال هند (NITMA) اعتقاد داشت با وجودیکه نخهای پنبه‌ای ۲۰ درصد گرانتر از نخهای تولید شده از الیاف بشر ساخت می‌باشند لیکن الیاف پنبه به دلیل داشتن خواص مطلوب همچنان برای استفاده در پوشاک بچه، حوله و ملحفه مناسب‌تر بوده و حرف اول را می‌زند.

وی افزود: پنبه دارای بازاری متفاوت درکشورهایی مانند هند است زیرا تولید نخ پنبه‌ای در این کشورها بیشتر از نخ غیر پنبه‌ای است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین به نقل از نشریه‌ی melliand، تولید الیاف بشرساز (مصنوعی و سلولزیک) در چین در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ با رشد ۱۱.۲ درصدی به ۳۷.۹ میلیون تن رسید.

در بین استان‌های تولیدکننده الیاف مذکور، Fujian و Sichuan، بالاترین رشد تولید را رقم زدند.
با این حال، استان‌های Zhejiang و Jiangsu در حدود ۷۸ درصد از کل تولید چین را به خود اختصاص داده‌اند.

ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×