اخبار نساجی

افزایش ۱۱ درصدی قیمت شمش فولاد به دلیل افزایش نرخ بازار جهانی

 

امروز شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالا با افزیش قیمت روبه‌رو شد و به قیمت پایه ۹۷۰ تومان روی میز فروش قرار گرفت که علاوه بر افزایشی که بر روی قیمت پایه اعمال شد، در جریان رقابت خریداران نیز ۳ درصد بالاتر از قیمت‌پایه فروخته شد.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار اقتصادی فارس، امروز  رینگ فلزات طبق روال همیشه میزبان ۱۰ هزار تن عرضه شمش بلوم(۱۵۰*۱۵۰) sp5 بود که با قیمت پایه ۹۷۰ تومان در رینگ صنعتی روی میز فروش قرار گرفت.

به دلیل تقاضای ۱۴۵ هزار تنی برای این کالا، مقدار عرضه شمش به ۱۰ هزار تن افزایش یافت بنابراین کل عرضه این شرکت در رقابت و حراج تالار بورس و با بالاترین قیمت ممکن ( سقف قیمتی تعیین شده حداکثر ۳ درصد) یعنی ۹۹۹ تومان معامله شد.

با توجه به اینکه میزان تقاضا بیشتر از مقدار عرضه بود و تمامی متقاضیان سقف قیمتی (۹۹۹ تومان) را پیشنهاد دادند این کالا تقسیم به نسبت شد.

بر اساس این گزارش، نرخ فروش محصولات در سال جاری طبق گزارش واقعی ۹ ماهه ۶۹۵ تومان برای هر کیلو و میانگین نرخ پیش بینی شده در بودجه سال جاری ۶۵۰ تومان بوده است  که اگر این روند ادامه داشته باشد بر روی سود شرکت عرضه‌کننده نیز اثر می‌گذارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش، پیش از این نرخ شمش به صورت ثابت حدود ۹۰۰ تومان معامله می‌شد دلیل این افزایش قیمت این بود که قیمت شمش فولاد در بازار‌های جهانی و داخل بالاتر از این قیمت است بنابراین درست نبود که فولاد خوزستان بخواد با همان نرخ ۹۰۰ تومان شمش را عرضه کند بنابراین قیمت پایه به ۹۷۰ تومان افزایش یافت. در جریان رقابت نیز میزان تقاضا نسبت به عرضه‌های قبلی بسیار زیاد بود در نتیجه حداکثر میزان افزایش قیمت در رقابت نیز ثبت شد.

بر این اساس قیمت شمش امروز در بورس کالا ۹۹۹ تومان به فروش رسید.

اتفاقات و افزایش قیمت‌هایی که این روز‌ها در رینگ پتروشیمی و فلزات به چشم می‌خود نشان دهنده حرکت قیمت‌های بورس کالا به سمت رقابت آزاد است. ولی باید این را در نظر گرفت که تکلیف بخش‌نامه اخیر سازمان حمایت مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها در استانه اجرا فاز دوم هدفمندی چه می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×