اخبار نساجی

اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلغارستان

اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلغارستان


در سال ۲۰۰۹ دولت بلغارستان شرایط بسیار مطلوبی را برای سرمایه گذاران قائل شد تا از طریق آوردن سرمایه خود به این کشور، از حق اقامت این کشور با مزایای فراوان آن بهره مند شوند. از آنجایی که بلغارستان یکی از عضوهای اتحادیه اروپا به حساب می آید، پس با داشتن این پاسپورت می توان از تمام مزایای یک شهروند اروپا نیز استفاده کرد.
یکی از امتیازات و برتری های برنامه مهاجرت به بلغارستان سطح پایین هزینه برای اخذ اقامت دائم در اتحادیه اروپا و هزینه فوق العاده پایین در امور بازرگانی و مالیاتی این کشور می باشد. از طرق دیگر نیز روند انجام مراحل تا اخذ اقامت نیز بسیار کوتاه می باشد.
علاوه بر این، رشد قوی اقتصادی، جو استوار سیاسی، حجم بالای سرمایه گذاری خارجی، موقعیت مکانی استراتژیک در اروپا، سطح بالای کیفیت تحصیلی و روی هم رفته سطح بالای زندگی، عوامل شاخص در جذب متقاضیان برای این برنامه مهاجرتی می باشد.
بزرگترین مزیت این برنامه مهاجرتی نسبت به برنامه های دیگر، اخذ پاسپورت پس از گذشت ۵ سال از اقامت دائم فرد متقاضی می باشد و در این مدت فرد متقاضی برای اخذ پاسپورت نیازی به حضور فیزیکی و یا زندگی در بلغارستان نخواهد داشت و این یک استثنا از طرف دولت این کشور است. اما در هر حال فرد متقاضی به همراه اعضای خانواده خود می تواند در هر زمانی که مایل باشد به بلغارستان وارد و یا خارج شود.
همچنین فرد متقاضی پس از دریافت پاسپورت، به همراه خانواده می تواند از تمام مزایای تحصیلی، کار و مسافرت به تمام اروپا استفاده نماید.
از نظر دولت این کشور، کسانی سرمایه گذار به حساب می آیند که:
– دارایی خالص شخصی به ارزش بالاتر از یک میلیون یورو داشته باشند
– توانایی سرمایه گذاری
• به مبلغ ۵۱۱۲۹۲ یورو داشته باشند که بعد از پنج سال بدون بهره، عودت داده می شود. و یا
• به مبلغ ۱۸۰هزار یورو بدون بازگشت داشته باشند که این مبلغ برای گرفتن وام به میزان ۵۱۱۲۹۲ یورو از یک بانک بلغاری لازم می باشد.

چارچوب صلاحیت برای کاندیدهای این برنامه مهاجرتی به شرح ذیل می باشد:
– فرد متقاضی می بایست تابع یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشد.
– داشتن وکالت نامه رسمی و تایید توافق نامه سرمایه گذاری توسط سفارت بلغارستان.
– توانایی سرمایه گذاری مبلغ ۱۸۰۰۰۰ یورو (غیر قابل برگشت به سرمایه گذار)

 

تحصیل در بلغارستان


متاسفانه به دلیل کم بودن متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان، لیست مدونی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم وجود ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر باید حضوری به وزارت علوم مراجعه کرد.
لینک زیر شامل راهنایی در زمینه سیستم آموزش بلغارستان و دانشگاه های بلغارستان که شامل هزینه های تحصیل و زندگی بر حسب نوع دانشگاه می شود، در اختیار متقاضیان قرار می دهد:

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×