اخبار نساجی

امارات متحده عربی با ۵۱۵ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار کالا جایگاه اول به خود اختصاص داده است

اسداله احمدی ونهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امارات متحده عربی با ۵۱۵ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار کالا جایگاه اول به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پس از این کشور و در مکان دوم افغانستان قرار گرفته که با وارد کردن ۱۹۸ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار و پس از آن عراق با ۱۷۰ میلیون و ۵۸۲ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

احمدی ونهری یادآور شد: مصنوعات طلا و نفره با ۴۳۰ میلیون و ۵۱۰ هزار دلار، آهن آلات و فولاد با ۱۹۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار و فرش ماشینی با ۱۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار عمدترین اقلام صادراتی گمرک استان اصفهان بوده است .

سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان در ادامه سخنان خود یادآور شد: در مدت یاد شده نزدیک به ۱۶۴ هزار و ۶۳۶ تن کالا از اصفهان ارزشی بالغ بر ۸۶۴ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار، وارد گمرک استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظروزن ۴۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۷۶ درصد واردات داشته‌ایم.

شمش طلا عمده‌ترین کالای وارداتی

احمدی ونهری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: عمده ترین کالاهای وارداتی به این گمرک، شمش طلا با ۷۰۰ میلیون و ۵۵۲ هزار دلار، ماشین آلات صنعتی با ۱۰۰ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار، آهن آلات و فولاد ۱۹ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار ، بوده است

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امارات بزرگتریرن صادرکننده کالا به اصفهان است

وی در ادامه سخنان خود به کشورهایی که بیشترین صادرات به استان اصفهان را دارند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عمده ترین صادر کنندگان کالا به مقصد گمرک اصفهان امارات متحده عربی با ۶۸۱ میلیون و ۸۷ هزار دلار، ایتالیا با ۴۳ میلیون ۳۸ هزار دلار و آلمان با ۳۴ میلیون و ۶۹۶ هزار دلار بوده‌اند.

ارزش صادرات از گمرک اصفهان ۶۱ درصد رشد داشته است

سرپرست اداره کل گمرک استان اصفهان در ادامه سخنان خود یادآور شد: اداره کل گمرک استان اصفهان در ۹ماهه نخست سال جاری تشریفات صادرات ۶۱۳ هزار و ۱۶۴ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش و از حیث ارزش ۶۱ درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری یادآور شد: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۶ درصد از لحاظ وزنی و ۵۰ درصد از لحاظ ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته و عمدترین اقلام این بخش آهن آلات و فولاد با ۱۹۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار، فرش ماشینی با ۱۱۵ میلیون و۶۳۰ هزار دلار و مصنوعات مس با ۴۱ میلیون و ۳۴۴ هزار دلار بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×