Categories: اخبار نساجی

امیدواریم مذاکرات گروه ۱+۵ در بغداد انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند

نایب رئیس اتاق ایران در جمع فعالان اقتصادی در کرمانشاه:
امیدواریم مذاکرات گروه ۱+۵ در بغداد انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند

پدرام سلطانی در جمع فعالان اقتصادی در کرمانشاه با اشاره به مذاکرات آتی گروه ۱+۵ در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده باشد و انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند.

نایب رئیس اتاق ایران در سخنانی در گرد‌همایی هیأت رئیسه این اتاق و رؤسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در کرمانشاه تصریح کرد: «محیط کسب‌وکار به دو محیط خرد و کلان تقسیم می‌شود. محیط خرد در اختیار فعال اقتصادی است و این که امروز مشکلات عدیده‌ای در اقتصاد کشور داریم، غیرقابل انکار است؛ اما بخشی از این مشکلات به محیط خرد اقتصاد ما باز می‌گردد.»

از علم، مدیریت و تفکر در فضای اقتصادی استفاده شود

وی افزود: «امروز بیش از آن‌چه که باید از علم، مدیریت و تفکر استفاده کنیم، از دستان خود استفاده می‌کنیم، در حالی که فضای اقتصادی نسبت به گذشته متحول شده و منابع فعالیت و تولید دیگر منحصر به سرمایه و فعالیت‌های دستی نیست و در صدر آن‌ها مدیریت با استفاده از دانش روز قرار دارد.»

سلطانی تصریح کرد: «بخشی از این کار باید توسط دولت با ایجاد شرایط کسب‌وکار انجام شود. اما بخش دیگر به خود ما باز می‌گردد تا حرکت خود را مانند کشورهای دیگر همسایه، رو به جلو و حرفه‌ای‌تر ادامه دهیم.»نایب رئیس اتاق ایران تاکید کرد: « تولید امروز باید با نگاه فردا باشد و آن‌چه که امروز به آن نیاز داریم این است که سطح توان، تفکر و مهارت‌های کاری افزایش یابد.»وی یادآورشد: «باید دید چه مقداری از مراودات ما با عراق با مدیریت و بینش امروز انجام می‌شود. امروز نگران تسخیر بازار خود توسط کالاهای چینی هستیم، اما چرا ما نمی‌توانیم در همین زمینه از بازار عراق استفاده کنیم؟»

لزوم مطالعه دقیق و بررسی نیازهای بازار عراق

او تاکید کرد که باید بررسی کاملی از نیازهای چند سال آینده عراق داشته باشیم و با مطالعه و بررسی دقیق به برنامه‌ریزی بپردازیم، زیرا در غیر این‌صورت ناگزیر به خروج از بازار عراق هستیم.

سلطانی ادامه داد: «ما باید از دولت‌ بخواهیم وارد موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد شود، زیرا یکی از اهرم‌های رشد اقتصادی، میزان مطالبه‌گری است.»

وی عنوان کرد: «در کنار خواسته‌های به‌حق، اگر گفتمان خود را با حاکمیت و دولت ارتقاء دهیم تا این باور ایجاد شود که تنها مطالبه‌گر امتیاز نیستیم و خط‌دهنده فعالیت‌های کلان‌تر نیز هستیم، باور درست‌تری در دولت نسبت به ما ایجاد خواهد شد.»

تقویت هم گرایی و هم اندیشی تشکل ها

نایب رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: «اکنون که ظرفیتی در قانون برای تشکل‌ها ایجاد شده، وظیفه ما تقویت این هم‌گرایی و هم‌اندیشی است و هرچه شبکه کسب‌وکار را در استان تقویت کنیم، ظرفیت فعالیت‌های اقتصادی نیز با همین ضریب افزایش خواهد یافت.»

حرکت از تجارت معیشتی به سمت تجارت توسعه‌ای

سلطانی بیان کرد: «ما باید بتوانیم از تجارت معیشتی به سمت تجارت توسعه‌ای حرکت کنیم و کارآفرینی را مبتنی بر فرصت قرار دهیم. زیرا کارآفرین واقعی به دنبال راه‌کارها و مسیرهای تازه است.» وی در ادامه از مسئولان دولتی خواست که اقتصاد کلان را از اقتصاد ماروپله‌ای خارج کنند تا مدیریت و تدبیر، بی‌معنی نباشد و حرکت‌ها با علم و اندیشه و با نگاه به آینده صورت گیرد.

سلطانی هم چنین با اشاره به مذاکرات آتی گروه ۱+۵ در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده باشد و انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

10 ساعت ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

1 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

4 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

5 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

5 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

5 روز ago