اخبار نساجی

انتظارات فعالان صنعت نساجی از دولت جدید

درخواست فعالان نساجی ایران از دولت برای رفع چالش‌های اساسی صنعت

فعالان صنعت نساجی ایران، از دولت جدید خواستار اقداماتی برای رفع چالش‌های کلیدی این صنعت هستند. مجتبی دستمالچیان، رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، تأکید کرد که واردات بی‌رویه، نیاز به بازسازی و نوسازی صنایع و تخصیص ارز از جمله مشکلات اصلی واحدهای نساجی است.

او با اشاره به قانون ممنوعیت واردات کالاهای مشابه، خواستار توجه به این ممنوعیت در صنعت نساجی شد و افزود که وفور واردات رسمی و غیررسمی به صنعت آسیب زده و مانع رشد آن شده است.

لزوم کنترل واردات و نوسازی ماشین‌آلات: درخواست رئیس انجمن صنایع نساجی از دولت جدید

دستمالچیان همچنین بر لزوم کنترل واردات پارچه و پوشاک تأکید کرد و گفت: “دولت جدید باید این موضوع را مدیریت کند و واردات را در زنجیره نساجی کنترل نماید.” وی به عمر بالای ماشین‌آلات نساجی اشاره کرد و بیان داشت که بازسازی و نوسازی این ماشین‌آلات ضروری است، اما امکان ثبت سفارش ماشین‌آلات جدید وجود ندارد و این موضوع نیاز به توجه دارد.

صنعت نساجی

درخواست شاهین کاظمی از دولت جدید

شاهین کاظمی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، در گفت‌وگو با صداوسیما، به چالش‌های تأمین مواد اولیه، تخصیص ارز، قاچاق و روش‌های انقباضی بانک‌ها اشاره کرد و افزود که این مسائل تأمین سرمایه در گردش واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

او همچنین به اهمیت اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: “از دولت جدید انتظار داریم این قانون را به‌طور کامل اجرا کند و از دیدگاه‌های تشکل‌های بخش خصوصی استفاده نماید.” کاظمی ابراز نگرانی کرد که برخی برنامه‌ها و قوانین بدون مشورت با بخش خصوصی تصویب می‌شود که باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×