اخبار نساجی

انتقاد از کاهش ۵۰درصدی جایزه صادراتی

 

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی و عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: مهاجرت سرمایه‌های صنعتی به‌سوی تجارت و کاهش آن در صنعت، مشکلی است که فعالان اقتصادی بخش خصوصی همواره با آن روبه‌رو هستند.

مهندس رضا حمیدی بخشنامه جدید معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر صدور مجوز ارائه تسهیلات فقط به واحدهایی که استعلام مالیاتی دارند را از دیگر معضلات پیش‌روی صنایع عنوان کرد و گفت: این بخشنامه به معنای بازگشت ما به ۴۰سال پیش است.

وی به واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، اشاره کرد و افزود: این اقدام به معنای تخریب و از بین بردن تولید داخلی است.

وی در خصوص قاچاق منسوجات به کشور گفت: در سال گذشته بیش از ۴میلیارددلار انواع منسوجات به کشور ما قاچاق شد. همچنین ۶۰۰میلیون‌دلار واردات چمدانی در این زمینه انجام گرفت.

وی ‌خاطرنشان کرد: بهره‌وری پایین، بهره ۲۲درصدی تسهیلات بانکی و هزینه ۲۵ تا ۳۰درصدی توزیع در کنار دیگر هزینه‌های عوارض نیز ازجمله مشکلاتی است که صنایع را زمینگیر کرده است. وی از کاهش ۵۰درصدی جایزه صادراتی ازسوی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این اقدام شرعا و قانونا خلاف است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین خواستار اصلاح قانون کار، پرداخت حقوق براساس کارمزدی، کاهش تعطیلات و کاهش سهم بیمه کارفرما از ۲۳درصد به ۷‌درصد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×