اخبار نساجی

انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی میان دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر با صنایع

انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی توسط دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تقویت همکاری دانشگاه و صنعت

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی با هدف ارتقای همکاری دانشگاه و صنعت خبر داد و گفت: در طرح کواپ این دانشکده، ۶ کارخانه صنعتی با دانشگاه همکاری می‌کنند.

محمد امانی تعداد اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه را ۲۸ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۹ نفر استاد، ۹ نفر دانشیار، ۹ نفر استاد یار و یک نفر مربی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴ نفر از کارکنان این دانشکده، همکاران غیر هیات علمی هستند، افزود: در این دانشکده پنج گرایش در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود که شامل گرایش الیاف با ۶۳ دانشجو، پوشاک با ۷۰ دانشجو، شیمی با ۷۰ دانشجو، تکنولوژی با ۶۰ دانشجو و نساجی با ۸۴ دانشجو می‌شود.

وی تعداد دانشجویان فعال این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد را ۹۷ نفر در ۶ گرایش و تعداد دانشجویان دوره دکتری با ۵۸ دانشجو در دو گرایش عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان و استادان این دانشکده، ۳۱۸۴ مقاله را در همایش علمی ارائه و ۲۴۷۸ مقاله را در مجلات معتبر علمی منتشر کرده‌اند.

همکاری دانشگاه و صنعت

رئیس دانشکده مهندسی نساجی با اشاره به همکاری‌های این دانشکده با صنعت از انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی خبر داد و گفت‌: علاوه بر آن موفق به ثبت ۲۸۱ اختراع شده‌ایم.

امانی اضافه کرد: برای دستیابی به این موفقیت، توانستیم ۳۰ آزمایشگاه، کارگاه و مرکز تحقیقاتی را راه‌اندازی کنیم که از این تعداد ۱۷ مورد آزمایشگاه‌های تخصصی حوزه مهندسی نساجی را شامل می‌شود.

وی مرکز تحقیقات کامپیوتر و الکترونیک در نساجی، مرکز تحقیقات ریسندگی و بافندگی، مرکز تحقیقات منسوجات بی‌بافت، آزمایشگاه الکتروریسی سازهای نانو لیفی و آزمایشگاه پلیمر و سازه‌های نانو لیفی را از دیگر زیرساخت‌های این دانشکده نام برد و اضافه کرد: علاوه بر اینها دو قطب علمی «هویت‌یابی‌های نوین در صنعت نساجی» به همت محمد حقیقت‌کیش و «سازه‌های لیفی شکل متعامل و بهبودمحیط زیست» به همت مسعود لطیفی از اعضای هیات علمی این دانشکده ایجاد شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جایگاه علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

امانی ادامه داد: این دانشکده موفق به کسب رتبه اول در میان دانشکده‌های مهندسی نساجی کشور به دلیل دارا بودن تمام گرایش‌های مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری شده است. کسب رتبه ۱۴ (GRAS) علوم و مهندسی نساجی در سال ۲۰۲۳ از دیگر افتخارات این دانشکده به شمار می‌رود.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از اجرای طرح «کارورزانه» (کوآپ) در این دانشکده خبر داد و افزود: در این طرح ۱۰ دانشجوی این دانشکده در ۶ کارخانه همکار از تیرماه ۱۴۰۰ تا شهریور ماه ۱۴۰۳ مشغول به فعالیت شدند ضمن آنکه با ۱۲ کارخانه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

به گفته وی این طرح در دو دوره برگزار شد که در دور اول ۶ دانشجو و در دور دوم چهار دانشجو در آن مشارکت داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×