اولویت‌بندی دریافت یارانه‌ صنعتی اعلام شد: اول نساجی، آخر صنایع شیمیایی

فارس- معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت صنایع برنامه این وزارتخانه برای حمایت از صنایع و ارتقای بهره‌وری در اجرای هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد.

«ایرج ندیمی» با تاکید بر اینکه اختصاص ۳۰ درصد به تولید فقط به صورت یارانه نقدی نیست ، گفت: اولا برنامه جبرانی کوتاه‌مدت و ثانیا برنامه میان‌مدت و بلندمدت در راستای ارتقای بهره‌وری تدوین شده و اهداف تغییر تقاضا ، افزایش هزینه و تورم برای بنگاه‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شود.
وی تاکید کرد: اولویت‌بندی حمایت از صنایع در هدفمندی یارانه‌ها با توجه به تغییر تقاضا و افزایش هزینه تولید به ترتیب شامل صنایع نساجی و ظروف شیشه‌ای، چینی، کاغذ و چوب، صنایع فولاد، مس، آلومینیوم، فروآلیاژ، سرب، روی، ریخته‌گری، صنایع سیمان، کاشی، سرامیک، شیشه تخت، چینی بهداشتی، آجر، گچ، آهک، سنگ، صنایع قند، شکر، روغن نباتی، لبنیات، صنایع شیمیایی و پلاستیکی به ترتیب اولویت برای تغییر تقاضا در صورت حذف برخی از حامل‌های انرژی شناسایی شده‌اند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت صنایع در مورد برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت حمایت از صنایع گفت: در بهره‌وری نظام مالی توسعه صادرات، توزیع کالا و مدیریت و منابع انسانی و مصرف انرژی مد نظر قرار گرفته و صنایع آسیب‌پذیر شامل صنعت سیمان، فولاد، آلومینیوم و صنعت نساجی شناخته شده‌اند.
وی افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنایع نساجی، ظروف شیشه‌ای، کاغذ و چوب و دو هزار و ۳۰۰ واحد فولاد، مس، آلومینیوم، فرو‌آلیاژ، روی و سرب، ۲۷۰۰ واحد صنایع سیمان، کاشی، شیشه، چینی، آجر، گچ، آهک و سنگ، ۲۶۰ واحد تولید قند، شکر، روغن نباتی و ۷۳۵ واحد تولید محصولات شیمیایی برای حمایت شناسایی شده‌اند.
ندیمی تاکید کرد: وزارت صنایع حساسیت بر روی تولید دارد، اگر یک بنگاه آسیب ببیند به بقیه خواهد رسید و در این راستا ۱۱۷ رشته صنعتی شامل ۶۵ هزار بنگاه شناسایی شده‌اند که از محل انرژی کمتر آسیب می‌بیند و فرآیندهای جایگزینی خطوط تولید و آموزش بهینه مدیریت انرژی برای آنها تعریف شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

19 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

3 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

3 روز ago