Categories: اخبار نساجی

ایمنی خودرو باید در مرحله طراحی دیده شود

مهندس نعمت الله پوستین دوز در سومین همایش ملی ایمنی و ترافیک که با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و سردار اسکندر مومنی فرمانده پلیس راهور ناجا و مسئولان نیروی انتظامی و کارشناسان ایمنی برگزار شد با اشاره به اینکه می بایست در مورد ایمنی چهار مولفه راننده، جاده، خودرو و امکانات امدادی و درمانی در نظر گرفته شود گفت: برای ارتقای کیفیت و ایمنی خودرو باید از همان مراحل ابتدای طراحی اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: در دنیای امروز خودرو نه تنها یک کالای صنعتی نیست بلکه علاوه بر ابعاد کیفیتی، ایمنی و اقتصادی یک مونس، یک همدم و یک همراه است که باید مورد اطمینان باشد و در حال حاضر در دنیا به خدمات رفت و آمد توجه می کنند و خودرو هم یکی از این مقوله هاست که استاندارد خاص خود را دارد.

مهندس پوستین دوز با اشاره به زحمات کشیده شده در مرحله مونتاژ و نمونه برداری از خودروهای بین المللی در کشور گفت: میراث خوبی در دهه هشتاد تحویل ما شده و آن چیزی که در دهه نود باید به آن بپردازیم طراحی یک سیستم جامع در خودرو و انتقال آن به زنجیره تامین، تولید و نهایتاً خدمات پس از فروش است.

وی تاکید کرد: نباید تنها به قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان راه و علاج مشکلات نگریست بلکه باید تلاش کنیم با اصلاح دیدگاه ها و نگرش ها مسیر درست را شناسایی کرده و در آن قدم بگذاریم و در همه زمینه ها از جمله راه ها، راننده خودرو و امکانات امدادی بازنگری کنیم.

وی بیان کرد: اینجا انگشت اشاره به سمت بنگاه یا سازمان خاصی نیست و همه باید به سهم خود هرکدام شروع کرده و با برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و حرکت در یک مسیر مشخص گام برداریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه ذکر کرد: سایپا با رعایت استانداردهای ۵۵ گانه و تغییراتی که در خودروهای خود به وجود آورده توانسته تاییدات را دریافت کند ولی این موضوع مقاوم سازی خصوصاً در پراید که تغییر یافته و ایکس ۱۰۰ شده اول راه است و ادامه این مسیر را بخوبی با کمک راهنمایی سازمان ها و نهادها خصوصاً راهنمایی و رانندگی انجام خواهیم داد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

8 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

14 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

15 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago