اخبار نساجی

اکونومیست: مازاد تراز تجاری ایران از سال آینده بهبود می‌یابد

تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست حکایت از آن دارد که از سال آینده مازاد تراز تجاری ایران روند صعودی به خود خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارش ماه سپتامبر ۲۰۱۲ خود، میزان واردات ایران در سال گذشته را ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد و پیش‌بینی کرد که با هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش این شاخص در سال ۹۱ به ۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

تحلیلگران اکونومیست بر این عقیده هستند که در سال آینده واردات ایران پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته و به ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

اکونومیست باور دارد که در سال ۱۳۹۳ واردات ایران به ۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که این شاخص با دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار افزایش در سال ۱۳۹۴ به ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

به اعتقاد این واحد در سال ۱۳۹۲ ایران دوباره شاهد مازاد تجاری بوده و در این سال رقم پنج میلیارد دلار برای این شاخص به ثبت خواهد رسید، این در حالی است که این شاخص در سال پس از آن با افزایش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری مواجه شده و به ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ می‌شود. پیش‌بینی شده است که در سال ۱۳۹۴ برای ایران مازاد تجاری ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری به ثبت برسد و این شاخص در سال ۱۳۹۵ به ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×