اخبار فرش ماشینی

و اما یک پیشنهاد !! AGAINST COPYING

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

از آنجایی که ما معمولا ذهن خلاقی داریم!!  حالا که تنور ایجاد کمپین های مختلف مثل چالش سطل آب یخ و یا کمپین حمایت از تولید ملی داغ است بد ندیدیم ما هم پیشنهادی را برای بهبود اوضاع طراحی و طراحان واقعی در کشور مطرح کنیم. هر چند این پیشنهاد قبلا در برخی از بزرگترین نمایشگاه های جهان به خوبی امتحان شده و ایده تازه ای نیست و یا شاید حتی با توجه به قوانین موجود در کشور قابل پیگیری نباشد اما می تواند به صورت نمادین یکی از مهمترین مشکلات صنعت فرش ما که همان کپی کاری طرح ها و نقشه ها می باشد را در رویداد مهمی مانند نمایشگاه فرش ماشینی تهران برای همه بازخوانی کند و توجه به آنرا در گوشه ذهن همه ما نگاه دارد. این کمپین می تواند با داشتن یک نام پر محتوا مثل AGAINST COPYING و یا یک نام فارسی پر محتوا وهمراه  یک لوگوی مناسب در نمایشگاه سال بعد ظهور پیدا کند و با توزیع بروشورهای اطلاع رسانی، نصب لوگوها و پلاکاردهایی در تمام نقاط نمایشگاه، توزیع استیکرهایی ویژه در بین شرکت کنندگان جهت نصب بر روی فرش ها یا غرفه هایشان و …  حساسیت همه را بر روی این موضوع افزایش دهد و حتی خریداران و مصرف کنندگان را با آن بیشتر آشنا کند. آنچه مسلم است همه ما از تولید کننده و خریدار و طراح و کپی کار می دانیم که عمق این مشکل در صنعت ما تا چه اندازه است اما عملا هیچ نمود بیرونی از آن را مشاهده نمی کنیم.

شاید انجام چنین کاری بتواند با حساس کردن ذهن ها عزمی عمومی را در صنعت فرش ماشینی برای مقابله با این پدیده شوم ایجاد کند چرا که آنچه در این صنعت غالب است محکومیت کپی کاری است و نه رواج آن بنابراین شاید بتوان با این کار نفس درصدی که آتش کپی کاری را با دمیدن در آن روشن نگاه  داشته اند را برید. ■

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×