اخبار نساجی

ایران میزبان نشست هیات مدیره و مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی شد

 

ایران میزبان نشست هیات مدیره و مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی شد

شانزدهمین نشست هیات مدیره و بیست و نهمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی در ایران برگزار خواهد شد.
محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران چهارشنبه شب در پایان بیست و هشتمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی که در استانبول برگزار شد، این خبر را در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد.

وی گفت : در پایان این نشست ، مقرر شد ، پانزدهمین نشست هیات مدیره ، مهرماه سال جاری در کراچی پاکستان برگزار شد و شانزدهمین نشست هیات مدیره و بیست و نهمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی به میزبان کشورمان و در تهران برگزار شود.

نهاوندیان درخصوص مباحث مطرح شده در چهاردهمین نشست مجمع عمومی این اتاق در استانبول اظهارداشت:حاضران در این نشست که با حضور ‘ بلند آرینچ ‘ معاون نخست وزیر ترکیه و ‘ اکمل الدین احسان اوغلو ‘ دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی برگزار شد ، اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه این اتاق را تصویب کردند .

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از جمله اصلاحات صورت گرفته را ، انتخاب اعضای هیات مدیره براساس مناطق جغرافیایی عنوان کرد و گفت : براساس اساسنامه جدید ، اعضای هیات مدیره این اتاق بر اساس مناطق جغرافیایی برگزیده می شوند که به این ترتیب توازن در خصوص اعضای هیات مدیره از مناطق مختلف رعایت خواهد شد.

افزون بر آن شرکت کنندگان در این نشست موافقت خود را با انتخاب رییس اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی به مدت دو دوره و هر دوره به مدت چهار سال اعلام کردند و به این ترتیب نامحدود بودن ریاست در این اتاق لغو شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نهاوندیان در ادامه اظهارداشت : اعضای مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی همچنین موافقت خود را با عضویت نمایندگان مسلمان اتاق ها و اتحادیه های بازرگانی کشورهای غیر اسلامی در این اتاق اعلام کردند.

وی تصریح در این نشست همچنین پیشنهاد ایران مبنی بر تاسیس انجمن گردشگری و سلامتی مطرح و مقرر شد اطلاعات و چگونگی تاسیس این انجمن در اختیار ۱۸ کشور عضو قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به حضور فعال نمایندگان کشورهای لیبی و افغانستان در این نشست اظهارداشت : پیش از این ، کشورهای افغانستان و لیبی در این نشست حضوری کمرنگ داشتند ولی این بار این چنین نبود .

‘محمد نهاوندیان ‘ رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران به عنوان نماینده کشورمان و یکی از اعضای هیات مدیره در نشست مجمع عمومی شرکت کرده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×