بازار فرش نسبت به رفع مشکلاتش امیدوار شد

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش ایران گفت: اهتمام جدی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به رفع مشکلات صنعت فرش و همکاری نمایندگان مجلس امید بازگشت رونق به بازار فرش دست باف ایران را زیاد کرده است.

احمد کریمی اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتفاق مهمی که در افتتاحیه نمایشگاه فرش ، روی داد آن بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت با اهتمام خاص نسبت به این نمایشگاه برخورد کرد.

وی گفت: این شاید در دوران انقلاب اسلامی بی سابقه باشد که وزیری از صبح تا هنگام عصر برای رسیدگی به مشکلات صنعت فرش وقت بگذارد و به تمام مشکلات و دغدغه هایی که مطرح شد، گوش فرا دهد.

کریمی اصفهانی افزود:حضور ۱۰ تا ۱۲ نماینده مجلس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی فرش نشان از اهمیت مشکلات این صنعت می دهد و در این دوره عزم جدی برای رسیدگی به مشکلات بوجود آمده است.

وی با بیان این مطلب که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خوبی دغدغه ها و مشکلات فعالان این صنعت را شنیدند و آنها را مورد بررسی قرار داد و وعده هایی نیز داده شد و من فکر می کنم راجع به این مشکلات برنامه های خوبی ارایه شود.

کریمی اصفهانی اظهار کرد: در دوره های قبل صنعت فرش با مشکلاتی مانند صدور بخشنامه های غیر کارشناسی، پایبند نبودن دولت به تعهدات مانند دادن جوایز صادراتی، نپرداختن ۵/۱ درصد حق بیمه ای که چند سالی از صادر کنندگان دریافت می شد و نبود تبلیغات مناسب داخلی و خارجی برای فرش روبرو بود.

این فعال بازار فرش تهران گفت: اکثر بافندگان فرش دست باف در روستاها پراکنده اند اگر طرحی اندیشیده شود و آنها از یک آموزش یکنواخت برخوردار شوند معتقدیم سبب افزایش سطح دستمزد بافندگان شده و منافع آنها مستقیم به جیب کم درآمدترین قشر جامعه خواهد رفت.

کریمی اصفهانی عزم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مشکلات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این تلاش ها مثمر ثمر باشد و شاهد برطرف شدن مشکلات این صنعت قدیمی کشور باشیم.

به گفته وی مقرر شده جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برای رفع مشکلات تشکیل شود تا انشاء الله شاهد شکوفایی و رونق صنعت فرش باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

1 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از محصولات قالیچین در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

4 روز ago