Categories: اخبار نساجی

بانک توسعه صادرات به طرح های بندری و دریایی دارای توجیه اقتصادی تسهیلات می دهد

 

تفاهم نامه همکاری بانکی که عصر چهارشنبه بین سازمان بنادر و دریانوردی و بانک توسعه صادرات ایران به امضا رسید، امکان پرداخت تسهیلات به طرح های بندری و دریایی دارای توجیه اقتصادی را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه توسط علی جهاندیده عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و مجتبی هراتی نیک عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران به امضا رسید.

در این تفاهم نامه طرفین موافقت کردند با معرفی سازمان بنادر و دریانوردی، بانک توسعه صادرات ایران به طرح هایی که در حوزه بندری و دریانوردی توجیه اقتصادی دارند، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این بانک برای توسعه ناوگان هوایی، دریایی، زمینی و ریلی اهمیت زیادی قایل است و تاکنون برای خرید کشتی، واگن، کامیون و هواپیما تسهیلاتی را به متقاضیان پرداخت کرده است.

هراتی نیک افزود: علاوه بر این بانک توسعه صادرات ایران برای تامین کامیون حمل بار در کشور تسهیلات زیادی را از محل منابع مالی خود و صندوق توسعه ملی به شرکت های مورد نظر پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات ایران تاکنون دو بار به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای خرید کشتی و حدود ۵۰ میلیون یورو برای تکمیل زیرساخت های ترانزیت فرآورده های نفتی در خلیج فارس به سرمایه گذاران پرداخت کرده و از این پس با امضای این تفاهم نامه تسهیلات خود را در بخش دریا و بندر نیز به سرمایه گذاران پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات برای خرید هواپیما و قطعات یدکی و موتور هواپیما تسهیلاتی را در اختیار شرکت های هوایی قرار داده است، گفت: این بانک برای خرید ۹ واگن مسافربری نیز تسهیلاتی را به بنیاد مستضعفان پرداخت کرده که هم اکنون این واگن ها در شبکه ریلی کشور فعال هستند.

وی گفت: در قانون بودجه سال جاری پرداخت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای طرح های اقتصادی در نظر گرفته شده که طبق مصوبه شورای عالی صادرات غیرنفتی که در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، یک میلیارد دلار آن در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار گرفته است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

12 ساعت ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

14 ساعت ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

2 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

3 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

3 روز ago

استراتژی جدید شرکت آراز در زمینه صادرات محصولات (ویدیو)

نوآوری و کیفیت در قطعات و تجهیزات نساجی با استراتژی جهانی جولا (گروه صنعتی بازرگانی…

3 روز ago