Categories: اخبار نساجی

بختیاری: مذاکرات در دهلی نو شفاف و سازنده بود

دو روز در دهلی و شش نشست مشترک

هیات تجاری ایران پس از چهار روز اقامت در هندوستان، امروز ظهر بمبئی را به مقصد تهران ترک می کند. هیات تجاری ایران به سرپرستی یحیی آل اسحاق دو روز در دهلی نو و سپس دو روز را در بمبئی سپری کرد و در طی این چهار روز دیدارهای عمومی و خصوصی زیادی برگزار کرد.

محمدرضا بختیاری معاون اموربین الملل اتاق تهران مذاکرات و دیدارهای فشرده هیات را شفاف و سازنده توصیف کرد. بختیاری که خود در تمام دیدارهای عمومی و خصوصی هیات با بازرگانان و مقامات دولتی هند حضور داشت گفت: «طی دو روز اقامت هیات در دهلی نو پایتخت هندوستان چهار دیدار و نشست گروهی و رودررو برای هیات ترتیب داده شد. مسئولان اتاق تهران نیز علاوه بر این دیدارها، در زمان اقامت در دهلی نو دو نشست جداگانه با قائم مقام وزارت بازرگانی و قائم مقام وزارت دارایی هند داشتند که در آن به صورت شفاف به مشکلات بازرگانان دو کشور در امر تجارت اشاره شد».

معاون اموربین الملل اتاق تهران افزود: «اولین دیدار هیات تجاری کشور با جمع بزرگی از صادرکنندگان کالا به ایران صورت گرفت. این نشست که با استقبال فعالان اقتصادی هند مواجه شده بود، دو ساعت بیشتر از زمان تعیین شده به طول انجامید. در این نشست که توسط فدراسیون سازمان های صادرکننده هند(FIEO) ترتیب داده شده بود مسایل مختلف مربوط به تجارت بین دو کشور مطرح و بررسی شد. پس از آن نیز زمان زیادی به گفت و گوی رودروی بازرگانان با یکدیگر گذشت».

محمدرضا بختیاری هم چنین دیدارهای دیگر هیات در دهلی نو را که با اتاق بازرگانی هند و ایران؛ انجمن اتاق های بازرگانی و صنایع هند (آسوچم) و اتاق بازرگانی FIICI (فیکی) برگزار شد، با بازدهی بالا توصیف کرد. بختیاری توضیح داد: «در این نشست ها اغلب زمان به خود بازرگانان ایرانی و هندی اختصاص داده می شد تا بتوانند در مذاکرات رودر رو به توافق برسند و برای انجام معاملات کالا و خدمات به پای قرارداد بروند».

سفیر اسبق ایران در بلژیک هم چنین دیدارهای خصوصی مسئولان اتاق تهران در مدت اقامت در دهلی را صریح و سازنده اعلام کرد که در آن خواسته ها و مشکلات موجود برای چاره جویی مطرح شده است. بختیاری ادامه داد: «در مذاکره با قائم مقام وزارت بازرگانی و قائم مقام وزارت دارایی بر روی رفع موانع اجرایی فعلی به خصوص در حوزه بانکی و مالی اشاره شد و دو طرف متعد شدند تا نهایت تلاش خود را برای رفع این موانع به عهده بگیرند.

معاون اموربین الملل اتاق تهران اصلی ترین مشکلات برای توسعه روابط ایران و هند را سیستم بانکی اعلام کرد که نمایندگان مختلف دولت هند در دهلی و هم چنین در بمبئی برای رفع آن ها قول مساعد داده اند. بختیاری هم چنین افزود: «خوشبختانه در جلسات رودر رو توافقات خوب و ملموسی بین بازرگانان ایرانی و هندی برقرار شد و تا جایی که برخی از اعضای هیات برای مذاکرات بیشتر مدت ماندن خود در هند را تمدید کرده اند».

هیات تجاری ایران امشب پس از چهار روز دیدارهای فشرده به تهران باز خواهد گشت.


بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

23 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

1 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

1 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

1 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago