Categories: اخبار نساجی

روز دیدارهای فشرده در بمبئی

هیات تجاری ایرانی در اولین روز حضور خود در بمبئی روز پرکاری را پشت سر گذاشت

نشست ها و دیدارهایی که از اولین ساعات صبح شروع و تا ساعاتی پس از غروب آفتاب ادامه داشت. دیدار با اعضای انجمن کل صنایع هند، بازدید از کمپانی لارسن اند توبرو (Larsen &Toubro) و نشست مشترک با اعضای فدراسیون سازمان های صادرکننده در هند سه برنامه متوالی و فشرده هیات تجاری ایرانی بود.

نخستین دیدار هیات که در اعضای انجمن کل صنایع در هند در حالی برقرار شد که علاوه بر استقبال گسترده فعالان اقتصادی، خبرنگاران و نمایندگان مختلفی از رسانه های هندی و اروپایی نیز در نشست حضور داشتند. به گونه ای که مسئولان اتاق تهران پس از سخنرانی های ابتدای نشست در گوشه ای از سالن به پاسخ گفتن به سوالات خبرنگاران نشستند.
در این دیدار سخنرانان از انجمن کل صنایع هند و اتاق تهران تنها به بیان چند جمله در معرفی صنایع مختلف و معادن دو کشور بسنده کردند تا زمان بیشتری را برای مذاکرات مستقیم اعضایشان بخرند. در این دیدار ابتدا آقایان «یشوانت وارکار» از مرکزتجارت جهانی و «فیروزه اندیاروجینا» با اشاره به موقعیت مناسب فراهم شده برای دو کشور از فعالان اقتصادی ایران و هند خواستند که بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و اتحاد خود را تقویت کنند. این مقامات بخش خصوصی هند معتقد بودند که اتحاد ایران و هند باعث افزایش رشد و توسعه اقتصادی و در نتیجه رفاه بیشتر هر دو ملت خواهد شد.

هم چنین یحیی آل اسحاق سرپرست هیات تجاری ایرانی به تعدد شهرک های صنعتی ایران به عنوان یک مزیت اشاره کرد و گفت: «اکنون به هر استان و شهری که وارد شوید دو یا سه شهرک صنعتی می بینید که متاسفانه تنها با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت می کنند».

رییس اتاق تهران در جمع فعالان صنعتی و روسای اتحادیه های مختلف که در این نشست حضور پیدا کرده بودند درباره صندوق توسعه ملی نیز توضیحاتی اراده کرد. وی گفت: «ما در ایران صندوقی به نام صندوق توسعه ملی داریم که سالانه ۲۳ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به آن واریز می شود تا در اختیار فعالان اقتصادی بخش خصوصی قرار بگیرد. با استفاده از این منابع می توان به دنبال اجرای پروژه های بزرگ و عظیم در دو کشور یا سایر کشورها بود».
یحیی آل اسحاق باردیگر در سخنان خود به وجود مشکلات بانکی بر سر راه توسعه طرفین اشاره و بر حل هر چه سریعتر آن ها تاکید کرد.

پس از سخنان یحیی آل اسحاق بازرگانان و فعالان اقتصادی دو طرف به مذاکره و گفت و گو پیرامون فعالیت های خود پرداختند. هم چنین یحیی آل اسحاق، محمدمهدی راسخ و محمدرضا بختیاری که با تعداد زیادی از خبرنگاران برای پرسیدن سوال مواجه شده بودند به انتهای سالن رفتند تا به سوالات آن ها پاسخ دهند.


بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago