اخبار نساجی

بخشودگی جرائم تامین اجتماعی در اجرای قانون بودجه سال ۹۲

 

 با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی؛ بخشودگی جرائم تامین اجتماعی در اجرای قانون بودجه سال 92 نساجی نیوز: سازمان تأمین اجتماعی دستور اداری بخشودگی جرایم را ابلاغ کرده است. به گزارش «نساجی نیوز» سازمان تأمین اجتماعی در اجرای بند 88 ماده واحده قانون بودجه سال 92 کل کشور و به منظور مساعدت‌ با کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی در پرداخت بدهی‌های معوقه بابت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری، دستور اداری بخشودگی جرایم را به شرح ذیل به واحدهای اجرایی ابلاغ کرده است:  1- کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که تا پایان سال 1391 دارای بدهی قطعی شده حق بیمه و بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی هستند، در صورتی که ظرف شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون نسبت به تسویه یا تعیین تکلیف بدهی قطع شده خود اقدام نمایند، جریمه حق بیمه آنان بخشیده می‌شود.  2- کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی متقاضی حداکثر تا تاریخ 92.10.19 با ارائه درخواست خود می‌توانند نسبت به پرداخت یکجا و یا تقسیط بدهی‌های معوقه تا پایان سال 91 اقدام و از 100 درصد بخشودگی جرائم متعلقه بابت تأخیر لیست و پرداخت حق بیمه برخوردار شوند.  3- به منظور تسهیل در بهره‌مندی کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مقرر شد تا واحدهای اجرایی سازمان در اسرع وقت نسبت به محاسبه و ابلاغ بدهی‌های لغایت پایان 1391 اقدام نمایند تا کارفرمایان فرصت استفاده از تسهیلات فراهم شده را داشته باشند.  4- نظر به اینکه رسیدگی به اعتراض کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مستلزم طی مراحل قانونی است، لذا به منظور همکاری با آنان، کارفرمایان می‌توانند با ارائه درخواست کتبی مبنی بر استفاده از مزایای بخشودگی جرائم، مبلغ بدهی‌های لغایت اسفند 1391 را به حساب سپرده موقت نزد سازمان واریز نمایند و پس از طرح و رسیدگی قانونی، امکان استفاده از 100 درصد بخشودگی جرائم متعلقه فراهم خواهد شد.  5- کارفرمایان متقاضی در صورت ثبت درخواست تقسیط بدهی در شعب تأمین اجتماعی بایستی نسبت به پرداخت هر قسط تا سررسید قسط بعدی اقدام کنند تا بتوانند از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار شوند به طوریکه آخرین نوبت پرداخت قسط مربوطه در اسفند 1392 خواهد بود.  * جهت رفاه حال کارفرمایان توصیه می‌شود که در صورت تمایل به استفاده از مزایای در نظر گرفته شده در این قانون، مراجعه خود به شعب تأمین اجتماعی را به روزهای آخر مهلت مقرر موکول نکنند و در اولین فرصت مناسب جهت تکمیل و ارائه فرم درخواست، اقدام نمایند.

 

سازمان تأمین اجتماعی دستور اداری بخشودگی جرایم را ابلاغ کرده است.

سازمان تأمین اجتماعی در اجرای بند ۸۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور و به منظور مساعدت‌ با کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی در پرداخت بدهی‌های معوقه بابت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری، دستور اداری بخشودگی جرایم را به شرح ذیل به واحدهای اجرایی ابلاغ کرده است:

۱- کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که تا پایان سال ۱۳۹۱ دارای بدهی قطعی شده حق بیمه و بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی هستند، در صورتی که ظرف شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون نسبت به تسویه یا تعیین تکلیف بدهی قطع شده خود اقدام نمایند، جریمه حق بیمه آنان بخشیده می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲- کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی متقاضی حداکثر تا تاریخ ۹۲.۱۰.۱۹ با ارائه درخواست خود می‌توانند نسبت به پرداخت یکجا و یا تقسیط بدهی‌های معوقه تا پایان سال ۹۱ اقدام و از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه بابت تأخیر لیست و پرداخت حق بیمه برخوردار شوند.

۳- به منظور تسهیل در بهره‌مندی کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مقرر شد تا واحدهای اجرایی سازمان در اسرع وقت نسبت به محاسبه و ابلاغ بدهی‌های لغایت پایان ۱۳۹۱ اقدام نمایند تا کارفرمایان فرصت استفاده از تسهیلات فراهم شده را داشته باشند.

۴- نظر به اینکه رسیدگی به اعتراض کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مستلزم طی مراحل قانونی است، لذا به منظور همکاری با آنان، کارفرمایان می‌توانند با ارائه درخواست کتبی مبنی بر استفاده از مزایای بخشودگی جرائم، مبلغ بدهی‌های لغایت اسفند ۱۳۹۱ را به حساب سپرده موقت نزد سازمان واریز نمایند و پس از طرح و رسیدگی قانونی، امکان استفاده از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه فراهم خواهد شد.

۵- کارفرمایان متقاضی در صورت ثبت درخواست تقسیط بدهی در شعب تأمین اجتماعی بایستی نسبت به پرداخت هر قسط تا سررسید قسط بعدی اقدام کنند تا بتوانند از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار شوند به طوریکه آخرین نوبت پرداخت قسط مربوطه در اسفند ۱۳۹۲ خواهد بود.

* جهت رفاه حال کارفرمایان توصیه می‌شود که در صورت تمایل به استفاده از مزایای در نظر گرفته شده در این قانون، مراجعه خود به شعب تأمین اجتماعی را به روزهای آخر مهلت مقرر موکول نکنند و در اولین فرصت مناسب جهت تکمیل و ارائه فرم درخواست، اقدام نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×